picsart_1478283625114

تا ۴۰ درصد از مصرف کنندگان یا خودشان دچار آلرژی هستند یا کودکی با یک حساسیت غذایی دارند که باعث شده است هنگام خرید به برچسب احتیاط آلرژی توجه کنند. محققان اعلام کردند مصرف محصولاتی که روی برچسب آن ها کلمه ی(مطمئن است) یا (تولید شده در تجهیزات مشترک) می باشد اغلب گیج کننده هستند.

تحقیقات جدید نشان می دهد خریداران اغلب توسط برچسب مواد غذایی که از آلرژی بالقوه خبر می دهند گیج می شوند و آن را اشتباه می گیرند که عواقب آن می تواند جدی باشد.
تا ۴۰ درصد از مصرف کنندگان یا خودشان دچار آلرژی هستند یا کودکی با یک حساسیت غذایی دارند که باعث شده است هنگام خرید به برچسب احتیاط آلرژی توجه کنند. محققان اعلام کردند مصرف محصولاتی که روی برچسب آن ها کلمه ی(مطمئن است) یا (تولید شده در تجهیزات مشترک) می باشد اغلب گیج کننده هستند. در حالی که آن برچسب ممکن است مواد غذایی داشته باشد که برای فرد آلرژی دار خطرناک باشد ولی روی محصول نوشته ای مخصوص ماده ای شامل آلرژی خاص نباشد. طی بررسی که در آمریکا و کانادا روی ۶۶۰۰ پاسخ دهنده انجام شده است کسانی در حال خرید بوده اند یکی از افراد خانواده شان دچار حساسیت یا آلرژی بوده است. تقریبا ۸ درصد از کودکان و ۲ درصد از بزرگسالان مبتلا به آلرژی غذایی هستند و طبق گفته ی محققان نزدیک به ۴۰ درصد از کودکان مبتلا به آلرژی غذایی حداقل یک واکنش تهدید کننده ی آلرژی را تجربه کرده اند.
طبق قانون حمایت از مصرف کننده شرکت های مواد غذایی باید عنصرهای مواد غذایی آلرژی زا را شناسایی کرده و آن ها را در تولید در نظر بگیرند. این غذاها شامل: گندم، تخم مرغ، شیر، بادام زمینی، ماهی، صدف، سویا و آجیل می باشد.
حدود ۴ درصد از خریداران محصولاتی با برچسب احتیاطی خریداری می کنند.
محصولات دارای دو برچسب احتیاطی نیز خطرناک هستند زیرا آلرژی از فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است.
محققان توصیه کردند مصرف کننده ها از مصرف محصول اتی با برچسب(ممکن است) یا(یک نوع آلرژی) خاص اجتناب کنند.
همچنین اعلام کردند که نیاز اساسی برای بهبود در وضوح برچسب مواد غذایی مخصوصا مواد غذایی مربوط به آلرژی وجود دارد و این یک واقعیت است که خانواده ها بر اساس آلرژی مواد غذایی باید محصولات را خریداری کنند.

در این باره بیشتر بخوانید : راهکاری قطعی برای درمان آلرژی ها