صحیح ترین روش برای شستن صورت و پوست

شستن دست و صورت همانند چیزهای دیگر قاعده و قانون مخصوص به خود را دارد بنابراین در مطلب زیر طرز شستن صحیح صورت و پوست را برای شما گذاشته ایم.و اگر احیانا شما در این کار اقدامات نادرستی انجام دهید باعث می شود که به پوستتان آسیب برساند.

ar4-5198

پوست صورت ما به مخاط نقشي كه در زيبايي دارد و همچنين به علت آسيب پذيري شديد خود ، هميشه نياز به مراقبت بيشتري نسبت به بقيه بدن دارد .

– شستن با آب تنها برای زدودن کثیفی‌‌های چسبیده به صورت کمک نمی‌کند.

– بهترین روش تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است. باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست. شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد. نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

– صابون زدن و شستن پوست صورت يكي از اقدامات بهداشتي مراقبتي براي حفظ سلامت و شادابي آن است . اما همين اقدام در صورت غير اصولي بودن باعث گسترش جوشها ، آكنه و ضايعات عفوني پوست صورت مي شود .

– به طور معمول، شستن صورت يک يا ۲ بار در روز کافيست و بيشتر از آن مي تواند باعث ناراحتي پوست و توليد بيشتر چربي شود. در روزهایي که صورت خود را آرايش نکرديد، يا از ضد آفتاب استفاده نکرديد، نيازي نيست از تميز کننده پوست استفاده کنيد کافيست صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

– آب گرم منافذ را باز مي کند و آب سرد، آن ها را مي بندد. هر چند استفاده از آب گرم احساس خوبي ايجاد مي کند اما باعث از بين رفتن روغن طبيعي پوست و خشکي بيش از حد آن ميشود. آب ولرم بهترين گزينه براي تميز کردن پوست است.

– استفاده از محصولات بهداشتي حاوي عطر، رنگ و مواد نگهدارنده مصنوعي مانند «پارابنز»، ممنوعه. سديم لوريل سولفات که بيشتر در شوينده هاي صورت موجود است، علت شايع واکنش هاي حساسيت زاست. به همين دليل قبل از خريد به برچسب ها توجه کنيد.

پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید.

– پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

– در موقع خشك كردن نيز بايد توجه داشته باشيم كه در صورت كشيدن حوله روي پوست ، ميكروب ها و عوامل بيماري زاي موجود در يك جوش كوچك را با دست خود روي پوست صورت پخش كرده ايم كه احتمال افزايش جوش ها را در صورت به وجود مي آورد .

– یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

گردآوری:بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:
سلامت نیوز
زیباشو

myportal

۶ آبان ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی