سریعترین روش برای تمیز کردن مایکروفر

hou12214

تمیز کردن مایکروفر و یا هر وسیله دیگر قلق خاص خود را دارد بنابراین در مطلب زیر روش تمیز کردن مایکروفر با سریع ترین و راحت ترین روش ممکن را در مطلب زیر برای شما خانم های خانه دارگذاشتم.

مایکروفرها این روزها تبدیل شده اند به یکی از پرمشغله ترین تجهیزات آشپزخانه، تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد، درست کردن ذرت بود داده، گرم کردن اسلایس های پیتزا و یا حتی نرم کردن تکه های شکلات اما در آخر روز و بعد از انجام همه این ها با تنها منظره ای که مواجه می شویم، یک مایکروفر کثیف و خسته از کار روزانه است. خب خبر خوب این است که ما برای شما یک راه حل ساده و سریع برای تمیز کردن مایکروفرها داریم، پس با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم انجام این کار چگونه است.

حتما برای هر چیزی که داخل مایکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل مایکروفر را بگذارید

حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب این جمله فقط در مورد سلامتی کاربرد ندارد و حتی برای مایکروفرها هم صدق می کند. حتما برای هر چیزی که داخل مایکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل مایکروفر را بگذارید، با این کار تمیز کردن مایکروفرتان تا مدت زیادی محدود به شستن همان درپوش خواهد بود.

با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج داخل مایکروفر را هر چه زودتر تمیز کنید

تمیز کردن روزانه مایکروفرتان را در لیست کارهای روزانه تان قرار دهید.حتی می توانید آخر شب هنگامی که کف آشپزخانه را تی می کشید با یک تکه دستمال نم دار یا یک تکه اسفنج هم داخل مایکروفر را تمیز کنید، هر چه لکه ها را زودتر از بین ببرید کار برای تان راحت تر می شود.

برای پاک کردن لکه هایی که با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند از بخار آب استفاده کنید

اگر لکه ها برای پاک کردن با دستمال مرطوب کمی سرسخت و سمج هستند، مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و آن را به مدت سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید، بعد از اتمام سه دقیقه ظرف آب را خارج کنید البته مراقب باشید که بسیار داغ است، سپس با یک دستمال به راحتی لکه ها را از بین ببرید.

شما می توانید با مواد طبیعی پاک کننده هایی قوی برای تمیز کردن مایکروفرتان آماده کنید

شما به راحتی می توانید با مرکبات بهترین شوینده ها را درست کنید. یک تکه لیموی تازه را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و بعد از حدود ۲ دقیقه لیمو را از آب جدا کنید و از محلول به دست آمده جهت تمیز کردن مایکروفر خود استفاده کنید. راه دیگر استفاده از مواد طبیعی برای پاک کنندگی استفاده از محلول سرکه و آب است، این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، یک لیوان را تا نیمه از آب پر کنید و نیمه دیگر را با سرکه سفید پر کنید، حالا می توانید به جنگ اثرات چربی و لکه های مایکروفرتان بروید. یادتان باشد پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی بهترین راه حل هستند.

هر چند وقت یک بار زیره ی گردان مایکروفر را از آن جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید

در بیشتر مواقع این راه حل ها برای از بین بردن لکه ها کافی هستند، اما اگر فکر می کنید لکه ها هنوز هم وجود دارند فقط این مراحل را دوباره تکرار کنید، البته شستن اجزای مایکروفر مانند زیره ی گردان آن هم می تواند موثر باشد، هر چند وقت یک بار آن را از مایکروفر جدا کرده و با آب و صابون خوب بشویید، برای این کار حتی می توانید از ماشین های ظرف شویی هم کمک بگیرید.

منبع : chidaneh.com

myportal

۲۴ آبان ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی