نحوه ی ساخت بک لینک بسیار مهم در سال ۹۴

19

در حال سال بخاطر الگورتیم و تغییراتی که در گوگل ایجاد می شود روش های جدیدی روی کار می آید که یکی از آن ها ساخت بک لینک در سال ۹۴ می باشد که تا چندی دیگر ساخت بک لینک در سال ۹۵ هم بروی کار می آید پس چه بهتر است برای پیش رفت سایت از ساخت بک لینک در سال ۹۴ استفاده ی کامل را ببرید پس با ما همراه باشید و از این متن استفاده کنید.ساخت بک لینک بسیار مهم است ولی اگر ندانید که چگونه و به چه روشی کار می کنید برای شما خطر آفرین است. بعضی افراد ساختن لینک را کاری در حد فعالیت های معمولی و عادی سئو می دانند که نیاز به توجه خاصی نداشته و به راحتی قابل انجام است.اما لینک های با کیفیت بالا و ارزشمند پارامتری است که برای رتبه بندی Off-site بدست موتورهای جستجو بررسی می شود. این طور نیست که شما به راحتی و بطور یکسره برای یک سایت لینک بسازید و انتظار ارتقا در رتبه بندی داشته باشید. اگر فعالیت شما طبق اصول و قواعد مربوط به ساختن لینک نباشد، سایت شما جریمه خواهد شد.حال به بررسی روش هایی می پردازیم که شما برای ساختن لینک به دانستن آن ها نیاز دارید و به شما کمک خواهد کرد از جریمه شدن در امان بمانید:

۱-فعالیت در سایر سایت ها (پست مهمان)

شما باید نسبت به مسئله پست مهمان هوشیار باشید و بدانید که گوگل درباره جریمه پست های مهمان اسپم جدی است. آگاه باشید که گوگل به طور دائم الگوریتم خود را تصحیح میکند تا پست های مهمان که از ارزش کمی برخودار هستند را حذف کند. چون این گونه محتوا ها را زائد در نظر گرفته و دستور حذف آن را صادر می کند.اگر وبمستری به شما اطمینان کرد که برای آن محتوای با ارزش بسازید به شما اجازه نمی دهد که از سایت او فقط برای بدست آوردن بک لینک استفاده کنید. بلکه به شما اعتماد می کند که برای سایت آن مطالب و محتوای غنی و ناب بسازید تا کاربران و خوانندگان از آن استفاده کنند.بیایید به بررسی رابطه پست مهمان و بک لینک ها بپردازیم. هدف بلاگینگ خارجی، کسب بک لینک ها نیست. اگر انجام این کار را آغاز کنید، مدیر سایت متوجه این کار شما خواهد شد و شما کار خود را از دست خواهید داد. توجه داشته باشید که هدف اصلی این است که مطلب تا حد امکان، روشن، با ارزش و سودمند باشد. در کنار آن نیز شما میتوانید در محتوا به صفحات یا مطالب خودتان نیز لینک دهید.همیشه به یاد داشته باشید که بلاگینگ خارجی یک راه آرام یرای بدست آوردن بک لینک های عالی است. اگر در میان دوستان و کارکنان مجموعه شما افرادی هستند که توانایی نوشتن محتوای مناسب را دارند، آنها را دعوت به همکاری کرده و میل کار در این موضوع را در آن ها ایجاد کنید. بلاگینگ خارجی و یا به زبان عامیانه، پست مهمان یک روش قدرتمند برای رشد یک برند و تجارت محسوب می شود.

۲-استفاده از اینفوگرافیک ها

آیا هنوز استفاده از نمودار ها و گراف های اطلاعاتی برای ساخت لینک یک راه قابل استفاده است؟ آقای درو هندریکس از کارشناسان سایت علمی تحقیقاتی AudienceBloom که در زمینه سئو فعالیت دارند به این سوال در مقاله ایی که در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده اند پاسخ داده اند که :” اینفوگرافیک ها هنوز برای ساختن لینک مفید هستند. “با توجه به نظر وی استفاده از نمودارها و گراف های اطلاعاتی مهم است. پس باید از این گونه نمودارها به طرز صحیحی استفاده نمود. استفاده از اینفوگرافیک ها در سایت های معتبر تبدیل به یک استراتژی مهم شده است. البته از سال ۲۰۱۲ به بعد طبق آمار، میزان مقبولیت و پتانسیل لینک سازی اینفوگرافیک ها کمتر شده است.برای نمونه یک سایت در سال ۲۰۱۲ میلادی با استفاده از اینفوگرافیک ها عدد ۸۷۶ بک لینک را ثبت کرده بود، که این آمار در سال میلادی جدید به عدد ۳۷۱ رسیده است. یعنی به میزان ۵۷% کاهش بوجود آمده است که قابل تامل است. اما هنوز عدد ۳۷۱ یک آمار مورد قبول به حساب می آید.

۳-در شبکه ها و صفحه های اجتماعی فعال باشید

ایجاد محتوا تنها نیمی از فعالیت های بازاریابی محتوا را شامل می شود. باقی فعالیت ها باید بر پایه رشد و ترقی محتوا باشد. یکی از بهترین راه ها برای ترویج محتوای خود، حضور مستمر و گسترده در شبکه های اجتماعی است. اگر محتوای شما پیشرفت کند آنگاه است که شما لینک بدست می آورید.طبق مقاله ها و مصاحبه های افراد خبره و کارشناس سئو در سال ۲۰۱۵ میلادی شبکه ها و رسانه های اجتماعی اساس و بنیاد بلاگینگ خواهند بود. این یک امر اثبات شده است، کافی است خود شما به سایت خود مراجعه کرده و متوجه این موضوع شوید. زمانی که شما در رسانه ها و شبکه های اجتماعی فعال هستید مطالب و مقالات شما خوانده شده، پخش شده، اشاره و نام برده شده و در نهایت باعث می شود که شما لینک بدست آورید.وقتی توصیه میشود که در شبکه های اجتماعی فعال باشید منظور این نیست که زمان خود را در این رسانه ها بیهوده تلف کرده و چند دقیقه ایی را در جایی صرف کنید، بلکه باید یک سری از فعالیت های مرتبط را انجام دهید :. لینک هایی از مقالات خود را در هر شبکه اجتماعی که عضو شده اید پست کنید.. لینک ها را به گروه های شبکه اجتماعی LinkedIn که عضو آن ها شده اید پست کنید.. پست ها را در Reddit ثبت کنید.. پست ها را در StumbleUpon ثبت کنید.. پست ها را در GrowthHackers.com ثبت کنید.و…این یک راه غیر مستقیم برای برای بدست آوردن لینک است و باعث افزایش رتبه سایت مانند لینک در سایت های دیگر نمی شود. اما به هر حال اگر شما محتوای خود را در اختیار دیگران قرار دهید آن ها محتوا و مطلب شما را خوانده و به آن توجه کرده و لینک زدن به محتوای شما را آغاز می کنند.

۴-درخواست لینک کنید

شاید درخواست لینک یک کار غیرعاقلانه باشد اما راحت ترین راه برای دریافت لینک است.اما اول بدانیم که وقتی می گوییم درخواست لینک کنید منظور چه چیزی نیست :. منظور این نیست که برای دریافت لینک تمنا و خواهش بیش از اندازه کنید.. منظور این نیست که به داد وستد و کاسبی لینک بپردازید.زمانی که شما می خواهید در بازار پرهیاهوی سئو موفق شوید باید نحوه ارتباط صحیح و درست با کاربران و رقبا را بیاموزید. سعی کنید مقالات و محتوای دیگران را بخوانید تا هم از اطلاعات آن ها در صورت مفید بودن سود ببرید و هم محتوای آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. سپس با آن ها در ارتباط باشید و بگویید که برای فعالیت آن ها کار مفیدی انجام داده اید و حال آیا آن ها مایل هستند شما را یاری کنند؟ مطمئن باشید که وقتی مشاهده کنند که کار مفیدی برایشان صورت گرفته شما را یاری می کنند.هم چنین درخواست لینک از افرادی که میشناسید کمک کننده است. البته جستجو و درخواست از افرادی که آنها را نمی شناسید نیز ممکن است اثر داشته باشد اما راهی است که کمتر اثربخش است.

۵-برند شخصی خود را رشد دهید

شما لینک ها را نمی توانید فوری و لحظه ایی بوجود آورید. رشد و ارتقا برند شخصی یکی از راه هایی است که در ضمن حرکت تدریجی و آهسته یکی از مطمئن ترین راه ها برای موفقیت است.شما می توانید برند خود را از روش هایی مانند حضور و سخنرانی در کنفرانس ها و جلسه ها، تلاش برای در اخبار قرار گرفتن، ارتباط با اهالی فن سئو، بلاگینگ خارجی و کمک به همکاران و دیگران و همین طور استفاده از دیگر تکنیک ها بسازید. انجام این کار فعالیت آسانی نیست و به طور یقین زمان زیادی را می طلبد.اما در صورت موفقیت نتیجه ای که بدست می آورید شگفت انگیز خواهد بود. ارتقا و رشد برند خودتان دست شما را برای انجام فعالیت های گوناگون و تغییرات و دیگر فعالیت های لازم باز می گذارد.

حال بک لینک ها چه می شوند ؟

به طور طبیعی بدست خواهید آورد اما مانند دیگر روش های ساخت لینک زمان بر  است. زمانی که برند و تجارت شما رونق بگیرد دیگران به شما لینک خواهند داد و شما در عدد بک لینک ها رشد خواهید داشت.در سال ۹۴ در زمینه ساخت بک لینک باید تلاش بیشتری انجام دهید. هم فعالیت ها در این موضوع بیشتر شده و هم الگوریتم های موتور های جستجو سال به سال تغییر کرده و باید پارامتر ها و فاکتورهای مورد نظرشان را اجرا کنید.بدون داشتن لینک های با کیفیت و تاپ بر روی ارتقا و کسب رتبه مناسب حسابی باز نکنید!

منبع: سئو به سبک ایرانی

myportal

۴ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی