این ستاره مسن ترین ستاره در کهکشان راه شیری است

33

همان طور که اطلاع دارید می دانید که ما در کهکشان راه شیری زندگی می کنیم که میلیاردها ستاره در آن وجود دارد حالا طبق گزارشی که در این باره موجود است تصاویری از مسن ترین ستاره کهکشان راه شیری را برای شما در این بخش از سایت قرار داده ایم امیدوار هستیم که با این توضیحات موجود بتوانید به راحتی از این اخبار اطلاعات کافی را دریافت کنید.به گفته تيمي از اخترشناسان دانشگاه ملي استراليا اين ستاره‌ها ۱۳/۶ ميليارد سال قبل يعني فقط چند صد ميليون سال پس از تولد كيهان شكل گرفته‌اند.لوئیس هاوئز نویسنده اصلی این مطالعه مي‌گويد:‌این ستارگان بکر در میان کهن ترین ستارگان بازمانده در کیهان هستند و به طور حتم قدیمی ترین ستارگانی هستند که ما تاکنون دیده ایم. بر اساس اين مطالعه این ستارگان قدیمی تر از راه شیری هستند و باقی ستارگان کهکشان  راه شيري بعدها دور آنها شکل گرفتند.به گزارش بي‌بي‌سي،این ستارگان حاوی فلزات خیلی کمی هستند. این فلزات با انفجار ستارگان عظیم( ابرنواختر) در فضا منتشر می شوند. همین مواد منتشر شده بعدها مصالح اولیه نسل بعدی ستارگان را تشکیل می دهند. به این ترتیب هرچه بر عمر کیهان افزوده شده، ستارگان نسل های جدیدتر از فلزات غنی تر شده اند.وقتی ستارگان عاری از فلزات باشند به این معنی است که در مراحل اولیه کیهان پدید آمده اند، پیش از آنکه بسیاری از ستارگان منفجر شده و عناصر فلزی را در فضا منتشر کرده باشند.لوئیس هاوئز مي‌گويد: راه شیری فوق العاده عظیم است و ما بخش خیلی کوچکی از آن هستیم. من امیدوارم که در آینده بتوانیم دریابیم راه شیری دقیقا چگونه شکل گرفت، کهکشانی که این ستارگان اولین مصالح ساختمانی آن هستند.

منبع:اخبار علمی – خبرآنلاین