روش فعال‌ کردن حالت تاریک در ویندوز ۱۰

25

در ویندوز ۱۰ یک تغییر اساسی که داده شده این است که می توانید حالت تاریکی را در ویندوز ایجاد کنید که به صفحات به جای رنگ سفید می توانید رنگ مشکی را نیز به آن بدهید حالا ما برای شما عزیزان و کاربران محترم نحوه ی فعال‌سازی حالت تاریک در این بخش از سایت و ترفند کامپیوتر قرار داده ایم امیدوار هستیم که از ایت ترفند راضی بوده باشید.همان‌طور که می‌دانید ویندوز ۱۰ قرار است با دست پر و مجموعه‌ای از امکانات و نرم‌افزارهای جدید در اختیار کاربران قرار گیرد. هر روز نیز برخی امکانات ارائه شده در این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز معرفی می‌شود.یکی از این امکانات که با یک ترفند می‌توانید آن را فعال‌ کنید، حالت تاریک یا تم Dark است. با فعال‌سازی این حالت، منوها و در حالت کلی تم (Theme) ویندوز به حالت تیره تغییر می‌کند که این تغییر در شرایطی که محیط کار با رایانه از نور کمی برخوردار است یا حتی به هر دلیل دیگر نمی‌خواهید از محیط شفاف و روشن ویندوز استفاده کنید بسیار مفید است.

توجه:

همواره توصیه می‌شود پیش از اعمال تغییرات در رجیستری ویندوز، از رجیستری و اطلاعات سیستمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

۱ـ کلید ویندوز را از روی صفحه‌ کلید رایانه فشار داده و در کادر جستجو عبارت regedit را تایپ کرده، کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری اجرا شود.

 

۲ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

 

HKEY_CURRENT_USER|SOFTWARE|Microsoft|Windows|CurrentVersion|Themes| Personalize

 

۳ـ پس از انتخاب گزینه‌ Personalize در بخشی خالی از ستون سمت راست کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به گزینه‌ New روی DWORD کلیک کنید.

 

۴ـ پس از ایجاد کلید جدید، روی آن کلیک کرده و F2 را فشار دهید. در این حالت نام SystemUsesLightTheme را به آن اختصاص داده و کلید اینتر را فشار دهید.

۵ـ به‌طور پیش‌فرض مقدار اختصاص یافته به این کلید برابر با ۰ است. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر دو بار روی این کلید کلیک کرده و مقدار ۰ را در بخش Value Data کنترل کنید.

 

۶ـ اکنون حالت تیره در ویندوز شما فعال شده و برای بازگشت به تم روشن کافی است مقدار اختصاص‌یافته به کلید SystemUsesLightTheme را به ۱ تغییر دهید.
منبع:jamejamonline.ir

myportal

۶ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی