این نکات مهم را درباره ی اندروید نمی دانید!!

1

گاهی چیزهای است که درباره ی موبایل ها نمی دانید حالا ما تنی با موضوع این نکات مهم را درباره ی اندروید نمی دانید!! برای شما در این بخش از سایت قرار داده ایم امیدوار هستیم که بتوانید از این متن که درباره ی اندروید بوده بتوانید اطلاعات زیادی کشب کرده باشید پس با ما نیز همراه باشید تا بتوانیم به اطلاعات شما نیز بیافزایم.اندروید ۶ یا همان Marshmallow جزو یکی از بروز رسانی های نکته دار از سوی گوگل است که هنوز هم بسیاری از ریزه کاری های آن رو نشده و هر روز لیستی از امکانات مخفی این بروز رسانی را می توانید در خبر گزاری های و میان ترفند ها بخوانید. شاید این نسخه ظاهرا تفاوت آنچنانی با نسخه قبلی از لحاظ ظاهر نداشته باشد اما در ریزه کاری ها خواهیم دید که شاهد تاثیرات و پیشرفت های جالبی هستیم.

فراخوانی کنترل صوتی از صفحه LockScreen
در نسخه قبلی یعنی Lollipop کلید میانبر سمت چپ پایین امکان باز کردن سریعتر اپلیکیشن Phone را برای تماس سریع در اختیار قرار می داد. اما در نسخه جدید اندروید ۶ این قسمت برای باز کردن فرمان صوتی در نظر گرفته شده و Google Now برای شما باز می شود تا به آسانی صدا زدن بتوانید به عملکرد مد نظرتان دست یابید.

USB نوع C
این امکان را شما با خرید Nexus 5X و Nexus 6P در اختیار خواهید داشت. این پورت بسیار شبیه micro USB است و شما با کمک آن هم می توانید انتقال فایل انجام دهید و هم گوشی را شارژ کنید. طبق شنیده ها و گفته ها این استاندارد جدید افزایش سرعت انتقال قایل را به همراه دارد.

اشتراک گذاری بسیار آسان تر
در نسخه قبلی اندروید Lollipop شاهد یک منو خشک بابت اشتراک گذاری فایل بودیم اما در نسخه ۶ اندروید بر حسب موقعیت و شرایط شما شاهد منو ها متفاوتی در قسمت اشتراک گذاری هستید. مثلا در مواردی که قبلا انجام شده اند می توانید به آسانی افرادی را که با آنها در ارتباط هستید را م دست در منو ی ابتدایی مشاهده کنید.

استفاده بهتر از حافظه
در اندروید ۶ شاهد منوی جدیدی با نام Memory هستیم که برای کنترل و مدیریت میزان استفاده برنامه ها از حافظه در نظر گرفته شده است. در این بخش می توانید مدیریت RAM memory را به طور کامل در اختیار بگیرید و کنترل کنید که همین نکته باعث بالا رفتن سرعت و عدم کند شدن گوشی خواهد شد.

تنظیمات بیشتر برای تم و ظاهر سیستم
شدیدا منتظر ابداعات و بروز رسانی های بیشتر از شوی گوگل برای این بخش هستیم. در این بخش کاربر می تواند تنظیمات ظاهری سیستم از جمله رنگ و قالب و میانبر های نوار وضعیت را در اختیار بگیرد و کنترل کند. موارد بسیار زیادی را می توان برای بروز رسان در این بخش در نظر گرفت و باید دید سیاست گوگل و تیم توسعه در این مورد در چه حد و حدودی خواهد بود.

خالی کردن Cache
در اندروید ۶ خالی کردن Cache بسیار آسان تر از قبل شده و می توان با چند مورد تپ به آسانی Cache گوشی را که شامل فایل های مازاد برنامه هاست خالی کرد. برای این کار کافی است به این آدرس بروید.

Settings > Storage and USB > Cached Data.

تغییر برنامه های پیش فرض آسان تر از قبل
در Marshmallow کاربر می تواند خیلی آسان تر از قبل به تنظیمات برنامه های پیش فرض دسترسی داشته باشید. کاربر می تواند برای انجام فعالیت های اصلی برنامه پیش فرض تعریف کند و این کار بسیار آسان تر از قبل انجام می شود. تنها کافی است به Settings > Applications بروید.

پشتیبان گیری از App ها
تاکنون در اندروید امکان بک آپ گیری از دیتا های مهم و پسورد های Wifi و همچنین برنامه های نصب شده وجود داشت، اما اکنون می توانید از دیتا های ثبت شده در برنامه ها هم پشتیبان تهیه کنید.در پایان اگر از هنوز به نسخه ۶ از اندروید بروز رسانی را دریافت نکرده اید به اینجا مراجعه کنید تا ببینید که چقدر باید منتظر این بروز رسانی برای گوشی خود باشید.

منبع: پورتال آسمونی

myportal

۱۷ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی