دانستنی های مهم در رابطه با خرید گوشی موبایل

144

اگر به تازگی قصد خرید گوشی دارید می توانید به این نکاتی که در قسمت پایین قرار دارد توجه کنید دانستنی های مهم در رابطه با خرید گوشی موبایل بسیار نکته ی مهمی می باشد که شما باید توجه کنید زیرا گوشی موبایل مانند لباس نیست که ماهی یک بار بخواهید آن را عوض کنید پس بهتر است به نکات زیر توجه خاصی داشته باشید.ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند نیز معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد، پس اگر قصد خرید دارید، حتما به تاریخ آخرین پیشنهاد ما (تاریخ به روز رسانی مطلب) توجه کنید! هر سئوالی هم در این باره دارید، برای گرفتن جواب دقیق در انجمن مطرح کنید تا بسته به علاقه و شرایط مدنظرتان، بهترین گزینه‌ها را برایتان معرفی کنیم.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

Sony Xperia Z2

شاید بسیاری از کاربران، گوشی اکسپریا Z3 را پرچمدار بلامنازع سونی بدانند و به همین خاطر توجه چندانی به Z2 نداشته باشند اما بایستی بدانید که Z2 با اختلاف مشخصاتی بسیار اندک نسبت به Z3، اختلاف قیمت زیادی داشته و به همین خاطر تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شده است.این گوشی با کیفیت و زیبا، از نمایشگری ۵٫۲ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی و کیفیت بالا بهره می‌برد. چیپست آن اسنپدراگون ۸۰۱ با ۴ هسته قدرتمند کریت بوده و دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی‌اش همچنان در میان اندرویدی‌ها، پیشتاز است. این محصول سونی در حال حاضر در بازار، در حدود ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد تا یکی از پرچمداران خوش قیمت نامیده شود.

Huawei Ascend P7

ظاهرا هواوی دست سونی را در ارزان کردن پرچمدارش بسته است زیر این گوشی که هنوز نام P8 را هم در جلوی خودش نمی‌بیند و همچنان به عنوان جدیدترین محصول هواوی در این سری محسوب می‌شود، قیمتش به زیر یک میلیون تومان رسیده و زیبایی محسور کننده و کارایی مناسبش، دل هر بیننده‌ای را می‌رباید! P7 نمایشگری ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی دارد و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن در پشت، تصاویر با کیفیتی را ضبط می‌کند. همچنین دوربین جلویی آن ۸ مگاپیکسلی بوده و به همین خاطر مطلوب گرفتن عکس‌های سلفی است.

HTC Desire 616

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در ساخت و البته قیمت گذاری این محصول جدیدش، کمی ناپرهیزی کرده زیرا قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای مدلی که مشخصاتی مناسب دارد، کمتر در تولیدات این کمپانی تایوانی دیده می‌شود.اچ‌تی‌سی دیزایر ۶۱۶ محصولی است که یک نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی دارد، پردازنده مدیاتک آن از نوع ۸ هسته‌ای بوده (درست خواندید!) و دوربین ۸ مگاپیکسلی‌اش، توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی را دارد.

LG G3 Beat

ال‌جی G3 Beat یکی از گوشی‌های متوسط بازار است که نسبت به برچسب قیمتی خود، امکانات مناسبی را به کاربرش عرضه می‌کند. این گوشی که در بین سری جدید گوشی‌های G3 به بازار عرضه شده است، از نمایشگری ۵ اینچی با وضوح اچ‌دی بهره گرفته و طراحی آن بسیار شبیه به نسخه اصلی G3 با دکمه‌های پشتی است. این محصول زیبای ال‌جی از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی نیز بهره می‌گیرد و با حول و حوش قیمتی ۸۰۰ هزار تومان می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.

Huawei Y330

این گوشی یک پرچمدار نیست و در میان برترین‌های بازار هم حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت، اما اگر به دنبال یک گوشی نسبتا ارزان قیمت هستید، هواوی Y330 یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. این گوشی که کمی بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد، مجهز به یک نمایشگر ۴ اینچی بوده و موتور حرکتی‌اش را پردازنده‌ای دو هسته‌ای از شرکت مدیا تک تشکیل داده و به همین خاطر قادر است تا درصد مناسبی از بازی‌ها و برنامه‌ها را به خوبی اجرا نماید.

iPhone 5s

iPhone 5S به عنوان یک گوشی بسیار خوب شناخته می‌شود.این گوشی با کیفیت و زیبا، از نمایشگری ۴ اینچی با وضوح تصویر بالا بهره می‌برد و دوربین  آن ۸ مگاپیکسلی‌ است.همانگونه دوستداران جدیدترین محصولات بازار آی تی میدانند , محصول جدید اپل آیفون ۶ است که مجهز به یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچیمیباشد. این صفحه نسبت به نوع ۴ اینچی آیفون s5 بزرگتر است.این محصول در حال حاضر در بازار، در حدود ۱,۴۶۰,۰۰۰ تا ۲,۰۳۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد .

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Sony Xperia Z3

در خوب بودن، زیبا بودن، کارا بودن و خلاصه کلی چیز بودن Z3 شک نکنید اما چرا آن را در لیست گوشی‌هایی که نبایستی خرید، قرار داده‌ایم؟ زیرا اکسپریا Z3 اختلافی ۶۰۰ هزار تومانی با نسل قبلی خود یعنی Z2 داشته اما در مقابل، تفاوت حایز اهمیتی در بین آن‌ها دیده نمی‌شود، پس تا وقتی Z2 با توانایی‌های بسیار نزدیک وجود دارد، چرا Z3 را بخریم؟ به خصوص زمانی که می‌دانیم تا چند وقت دیگر و معرفی Z4، قیمت این گوشی به سرعت پایین خواهد آمد (نقادانه Z3 را بخوانید).

Nokia Lumia 735

ظاهرا نوکیا زمانی که تصمیم به قیمت گذاری این محصول گرفته، مصادف با زمانی شده که به آن خبر داده‌اند، قرار است نامش از روی محصولات تولیدی حذف شود و برای همین در فضایی وهم آلود، یک تگ قیمتی بالا را نصیب لومیا ۷۳۰ کرده تا شاید بدین ترتیب، انتقامی از مایکروسافت گرفته باشد! این گوشی خوش بر و بالا، تنها اختلافی ۲۰۰ هزار تومانی با پرچمدار این ر‌وزهای ویندوزفون (لومیا ۹۳۰) در بازار داشته اما تفاوتش از زمین تا آسمان است و با قیمتی ۱٫۵ میلیون تومانی، از نخرترین‌های بازار است! نمایشگر ۵ اینچ اچ‌دی، دوربین ۶٫۷ مگاپیکسلی، رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، مشخصاتی هستند که به راحتی می‌توان در مدل‌های میان رده بازار نیز به راحتی پیدا کرد.

iPhone 6 Plus

۳ میلیون تومان؟؟؟ واقعا برای چه این همه پول را صرفا بایستی برای دستگاهی پرداخت که هیچ چیز خارق‌العاده‌ای را نصیب کاربر خودش نکرده و تنها تفاوت آن در سیستم عامل و البته لوگوی گاز زده سیبی است که بسیاری این پول را تنها برای داشتن این لوگو در جیب خود می‌پردازند (برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تا ۳٫۵ هم بالا می‌رود).شاید آی‌فون ۶ پلاس با نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی از کیفیت در کل راضی کننده‌ای هم برخوردار باشد، اما پرداخت این مبلغ (تازه برای نسخه ۱۶ گیگابایتی)، تنها برای کسانی امکان پذیر است که یا عاشق سینه چاک اپل هستند و یا نمی‌دانند با پول خود چه کنند!

Samsung Galaxy Alpha

سامسونگ انقدر محصول پلاستیکی تولید کرده بود که پس از عرضه گلکسی آلفا با حاشیه فلزی (قاب پشتی هنوز پلاستیکی است) چنان غوغایی به راه انداخت که بسیاری فکر کردند دست به چه ابتکار و خلاقیتی زده است! گلکسی آلفا از نظر مشخصاتی، یک پرچمدار تمام عیار نیست و حتی سامسونگ در تولید آن به قدری هول شده بود که فراموش کرد تا از اسلات کارت حافظه جانبی استفاده کند و به همین خاطر بایستی تنها به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی آن بسنده کنید و دم نزنید! جالب اینجاست که پردازنده تنها در نسخه اگزینوس عرضه شده و نمایشگر ۴٫۷ اینچی آن، وضوح اچ‌دی دارد. برای چنین امکاناتی، بایستی ۱٫۵ میلیون پرداخت کرد، در صورتی‌که قیمت گلکسی S5 همین کمپانی نیز در همین حول و حوش است و با امکاناتی بسیار برتر، تنها تفاوتش این است که یک نوار فلزی ندارد!

منبع: پورتال آسمونی

myportal

۲۵ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی