طرز تهیه و پخت کیک رژمی + رولت پرتقال و زردآلو

طرز تهیه و پخت کیک رژمی + رولت پرتقال و زردآلو

اکثر افرادی که در رژیم های کم چرب و سخت هستند در اواخر رژیمشان دقیقا در همان دوران که باید تحمل کنند و نتیجه مطلوب را بگیرند وسوسه کیک ها و شیرینی های پر خامه و پر چرب در دلشان می افتد و دیگر تمام رژیم را فراموش میکنند. اما ما برای شما دستور پخت دو نوع کیک رژیمی آماده کرده ایم که در این مواقع با خوردن این نوع کیک ها لطمه کمتری به رژیم و کاهش وزنتان وارد کنید.

دستور پخت کیک‌ رژیمی

کیک‌های خوشمزه برای آنها که رژیم کم چربی دارند
اگر سعی دارید چربی را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنید هنوز هم ممکن است بتوانید کیک ها و شیرینی های خوشمزه را در این رژیم بگنجانید. در اینجا روش تهیه یک نوع رولت و یک کیک شکلاتی که بدون استفاده از چربی تهیه شده اند را ملاحظه می کنید.
• رولت پرتقال و زردآلو
۴ عدد سفیده تخم مرغ
۱۱۵ گرم یا نصف پیمانه پودر قند
۵۰ گرم آرد سفید
رنده پوست یک عدد پرتقال (ریز رنده شده)
۳ قاشق سوپخوری آب پرتقال
برای داخل رولت
۱۱۵ گرم برگه زردآلو
۱۵۰ میلی لیتر آب پرتقال…

کمی پودر قند و رنده پوست پرتقال برای تزئین فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قالب رولت به ابعاد ۳۳ * ۲۳ سانتی متر را به یک قطعه کاغذ روغنی بپوشانید و آن را کمی چرب کنید.
سفیده تخم مرغ ها را در ظرف گودی ریخته با هم زن برقی آنقدر بزنید تا کاملاً سفت و سفید شوند. به تدریج پودر قند را به آن اضافه کنید و به هم زدن با هم زن ادامه دهید. سپس آرد، رنده پوست و آب پرتقال را بیفزایید و آرام هم بزنید تا مخلوط شوند. مایه رولت را در قالب بریزید و سطح روی آن را با پشت قاشق صاف کرده و در فر قرار دهید. رولت را حدود ۱۵ تا ۱۸ دقیقه بپزید تا سطح روی آن طلایی شود. آن را از فر خارج کنید. رولت را روی یک قطعه کاغذ روغنی برگردانید و کاغذ پشت آن را جدا کنید. همین طورکه رولت داغ است آن را با کاغذ روغنی لوله کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.
برگه زردآلو را خرد کنید و با آب پرتقال در ظرفی ریخته روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. در ظرف را ببندید و آهسته این مخلوط را بجوشانید تا قسمت اعظم مایع آن تبخیر شود. آن را در مخلوط کن بریزید و چند دقیقه دستگاه را روشن کنید. پوره حاصل را پس از باز کردن رولت روی سطح داخلی آن ریخته و با یک کاردک بر روی کل سطح رولت بمالید. سپس رولت را دوباره لوله کنید. کمی پودر قند و خلال پوست پرتقال روی رولت بپاشید و آن را سرد کنید.

 

طرز تهیه و پخت کیک رژمی + رولت پرتقال و زردآلو

• کیک شکلاتی با خرما و گردو
یک قاشق سوپخوری گردوی خرد شده
دو قاشق سوپخوری خرمای پوست و هسته گرفته و خرد شده
یک عدد تخم مرغ به علاوه یک عدد سفیده اضافه
یک دوم قاشق چایخوری وانیل
دو قاشق سوپخوری پودر قند
سه قاشق سوپخوری آرد گندم سبوس دار
یک قاشق سوپخوری پودر کاکائو
دو قاشق سوپخوری شیر کم چربی
فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. کف یک قالب پودینگ ۲/۱ لیتری را با یک قطعه کاغذ روغنی بپوشانید و آن را کمی چرب کنید، خرما و گردو را مخلوط کرده و در ته قالب بریزید.
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید، زرده را با پودر قند و وانیل در ظرفی ریخته و با هم زن برقی خوب بزنید تا به صورت کرم روشن و غلیظی درآید. آرد و پودر کاکائو را در این مخلوط الک کنید و با یک قاشق فلزی مخلوط نمایید. شیر را اضافه کنید و هم بزنید.
سفیده تخم مرغ را با سفیده اضافی در ظرف گودی ریخته با هم زن برقی بزنید تا کاملاً سفت و سفید شود. سفیده را به مخلوط بالا اضافه کنید و آهسته هم بزنید تا مخلوط شود. مایه کیک را در قالب بریزید و بگذارید حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. آن را از فر خارج کرده اطراف کیک را با یک کارد از قالب جدا کنید و آن را برگردانید. کیک آماده سرو است.

myportal

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی