در المپیک۲۰۱۶ حمید سوریان را با افتخار خواهیم دید

در المپیک2016 حمید سوریان را با افتخار خواهیم دید

خبر راه پیدا کردن حمید سوریان به المپیک ریو با جزئیات مسابقه دیشب

حمید سوریان مرد طلایی کشتی المپیکی شد

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک ۲۰۱۶ که در استانبول ترکیه در جریان است، حمید سوریانن ماینده وزن ۵۹ کیلوگرم ایران و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی به مصاف ‘دیمیترو سیمابالیوک’ از اوکراین و نفر سوم اروپا رفت و در پایان موفق شد حریف خود را در مدت زمان یک دقیقه و ۲۵ ثانیه با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را برای ایران بدست بیاورد.

رقیب سوریان در دیدار نهایی که جنبه تشریفاتی دارد، ‘جسی تیلکه’ از آمریکا خواهد بود. تیلکه در دیدار نیمه نهایی با شکست ۱۷ بر ۸ حریف خود از مولداوی ضمن رسیدن به فینال این رقابت‌ها، او نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

سوریان پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل ‘ایوان لیزاتوویچ’ از کرواسی و نفر پنجم اروپا به روی تشک رفت و در پایان موفق شد حریف خود را در همان دقیقه نخست با نتیجه ۹ بر صفر شکست دهد. وی سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ‘اریک ویس’ از آلمان که بهترین عنوانش رده نهمی اروپاست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت.

با کسب سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم توسط حمید سوریان در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک، تیم ملی کشتی فرنگی ایران هر ۶ سهمیه المپیک را بدست آورد و با ترکیب کامل راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز پیش از این ۶ سهمیه خود را بدست آورده بود.

 

در المپیک2016 حمید سوریان را با افتخار خواهیم دید

 

حمید سوریان ریحانپور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری) کشتی‌گیر ایرانی وزن۵۹ کیلوگرم و دارندهٔ ۷ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. سوریان بالاتر از عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شود.

 

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. پس از آن مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو تکرار کرد. ۲۰۰۹، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. پنجمین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است. روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و کل سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید. در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد.

 

myportal

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی