بهترین توصیه های برای رفع افتادگی و شلی سینه

بهترین توصیه های برای رفع افتادگی و شلی سینه

سینه س اکثر خانم های ایرانی در سنین میانسالی دچار شلی و افتادگی میشود که علت این عارضه پایین بودن آمار ورزش بانوان در سطح عمومی جامعه است. بانوانی که ورزش های هوازی میکنند اگر به قسمت بالاسینه ی خود دست بزنند متوجه وجود عضله ای میشوند که این عضله در سیستم بدنی بانوان حکم قلاب سینه را ایفا میکند و هرچه این عضله سفت تر باشد آن خانم گرامی دیر تر دچار شلی و  افتادگی سینه خواهد شد. این یکی از دلایل عمده این عارضه بود. در این مطلب با هم از دلایل و راه های مقابله با آن باخبر میشویم.

درمان خانگی افتادگی سینه

برخی از بیماری هایی مانند سرطان پستان و یا بیماری تنفسی ، مصرف بیش از حد نیکوتین، الکل و نوشابه های گازدار می تواند این وضعیت را تشدید کند. سینه عضلانی نیست و از چربی، بافت همبند و غدد شیر تولید شده، و نیاز به مراقبت مناسب دارد. طیف گسترده ای از کرم ها و لوسیون در بازار برای سفت کردن و جلوگیری از شل شدن آن وجود دارد. با این حال، اگر ترجیح می دهید از روش های طبیعی استفاده کنید، روش های ساده و آسانی وجود دارد.شل شدن پستان یک فرایند طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می افتد زمانی که سینه ها نرم شده و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. بعد از ۴۰ سالگی معمولا سینه ها شل می شود، به غیر از سن، عوامل دیگری که باعث افتادگی سینه می شود: بارداری، یائسگی، کاهش سریع وزن و یا افزایش وزن، ورزش شدید، کمبودهای تغذیه ای و پوشیدن سینه بند نامناسب است.

۱۰ روش طبیعی و گیاهی برای سفت کردن سینه ها و رفع افتادگی

برای رفع افتادگی سینه و داشتن سینه هایی سفت و خوش فرم ۱۰ توصیه ساده و کم هزینه برایتان داریم.

۱٫ ورزش برای رفع افتادگی سینه

کسانی که سینه افتاده و شل دارند، باید ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند. تمریناتی که در ناحیه سینه هستند برای این کار مناسبند.

برخی از تمرینات عبارتند از: پرس سینه و فشار یو پی اس، و دمبل.

۲٫ درمان افتادگی سینه با ماساژ یخ

ماساژ یخ نیز بسیار مناسب است دمای سرد بافت را محکم تر می کند.

با ۲ تکه یخ ماساژ در حرکت دایره ای در اطراف سینه ها فقط برای یک دقیقه کافی است سپس سینه را با یک حوله نرم پاک کنید هر روز در فواصل منظم این کار را انجام دهید توجه کنید که ماساژ یخ بیش از یک دقیقه نباشد در غیر این صورت بی حس میشود.

۳٫ روغن زیتون

ماساژ سینه با روغن زیتون یک روش بسیار عالی برای سفت کردن سینه است. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که می تواند سینه را تقویت کند .مقداری روغن زیتون را بر روی کف دست خود بمالید تا گرم شود سپس با کف دست با حرکات رو به بالا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید تا جریان خون ا فزایش پیدا کند و سلولها ترمیم یابد این کار ۴-۵ بار در هفته انجام دهید.همچنین می توانید بجای روغن زیتون از روغن بادام، ، آوکادو یا روغن جوجوبا استفاده کنید.

۴٫ خیار و زرده تخم مرغ

یکی دیگر از درمان های بسیار عالی برای بالا بردن سینه ماسک تهیه شده از خیار و زرده تخم مرغ است. خیار دارای خواص طبیعی برای درمان پوست و زرده تخم مرغ دارای سطح بالایی از پروتئین و ویتامین ها است که می تواندبه درمان افتادگی سینه کمک کند. برای این کار ۱ خیار کوچک را در یک مخلوط کن پوره کنید. با ۱ زرده تخم مرغ ۱ قاشق چای خوری کره یا کرم ریخته و خمیر درست میکنیم ۳۰ دقیقه بر روی سینه ها مالش می دهیم سپس با آب سرد کمی می شوییم هفته ای یک بار برای تقویت بافت سینه لازم است

۵٫ سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ مغذی پوست است. چربی های موجود در سفیده تخم مرغ به سفت شدن سینه ها کمک می کند.

۱ سفید تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند. به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سینه ها بماندسپس با آب خیار و یا پیاز هم ماساژ داده و سپس با آب سرد می شوئیم.

همچنین می توانید یک ماسک با مخلوط کردن ۱ سفیده تخم مرغ با ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده و عسل آماده کنید. روی سینه به مدت ۲۰ دقیقه قرار داده. سپس با آب سرد می شوئیم

هفته ای یکبار انجام دهید.

 ۶٫ شنبلیله

در آیورودا، شنبلیله اغلب برای تقویت سینه استفاده می شود. چون شنبلیله دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که پوست سینه را صاف و سفت می کند.مخلوط ۱/۴ فنجان پودر شنبلیله را با آب مخلوط کرده تا خمیری درست شود. با این خمیر سینه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ می دهیم. سپس با آب گرم بشوئید. این درمان یک یا دو بار در هفته است.همچنین می توانید یک ماسک پستان با ۱/۲ فنجان ماست ، ۱۰ قطره روغن شنبلیله و ویتامین E و ۱ عددسفید تخم مرغ درست کنید. مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که یک خمیر صاف درست شود مخلوط میکنیم. خمیر را بر روی سینه خود مالش داده ۳۰ دقیقه بماند.سپس با آب سردبشوئید. این ماسک را یک بار در هفته انجام دهید.

 ۷٫ دانه انار

انار ماده ضد پیری فوق العاده خوبی است . روغن دانه انار سرشار از مواد مغذی است که به تقویت سینه کمک میکند. از پوست انار و روغن خردل گرم خمیر درست کنید. با حرکت دایره ای سینه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز قبل از رفتن به رختخواب ماساژ دهید. می توانید با روغن دانه انارسینه خود را ۲ یا ۳ بار در روز ماساژ دهید. یا مخلوط ۴ قاشق چای خوری روغن چریش با ۱ قاشق چایخوری از پودر خشک شده پوست انار را گرم کرده این مخلوط را بعد از خنک شدن سینه ها را دو بار در روز به مدت چند هفته ماساژ دهید.

دانه انار برای سفت شدن و برطرف شدن شلی سینه

۸٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص طبیعی است آنتی اکسیدان ها در آلوئه ورا از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری میکندژل آلوئه ورا را بر روی سینه به آرامی ماساژ با حرکت دایره ای به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید.و سپس آن را با آب گرم بشوئید. این درمان ۴ یا ۵ بار در هفته تا بدست آوردن نتیجه انجام دهید. همچنین می توانید ترکیبی از ۱ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا وسس مایونز و ۱ قاشق چای خوری عسل آماده کنید. بمدت ۱۵ دقیقه سینه ها را با این ماساژ دهید سپس هر ۱۵ روز یکبار انجام دهید.

۹٫ کره درخت روغن قلم

یکی دیگر از مواد طبیعی سفت کننده سینه کره درخت روغن قلم است. این یک منبع بزرگ از ویتامین E است که پوست سینه را محکم تر میکند. همچنین، از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری میکند. با کره درخت روغن قلم سینه خود را به بالا و با حرکت دورانی به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید سپس بشوئید ۳ تا ۴ بار در هفته انجام دهید.

۱۰٫ خاک رس

خاک رس سفت کننده طبیعی پوست است. این شامل مواد معدنی مانند سیلیس، منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و سدیم است که سینه را سفت و از افتادگی ان جلوگیری می کند.مخلوط ۲ قاشق غذا خوری از خاک رس را به شکل پودر مخلوط با آب یک خمیر درست کنید. این خمیر را بر روی سینه مالیده تا خشک شود سپس با آب وارم بشوئید یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

نکات مهم برای درمان شلی و افتادگی سینه

اجتناب از رژیم غذایی کاهش وزن شدید در مدت زمان کوتاه.

ترک سیگار برای بهبود سلامت کلی و به محافظت از پوست سینه کمک می کند.

همیشه راست بنشینید و صاف راه بروید.

پوشیدن سینه بند ورزشی در انجام تمرینات هوازی، بازی تنیس، دویدن و یا انجام هر نوع تمرین الزامی است.

اگر اضافه وزن و کاهش وزن دارید سینه ها افتاده می شود.

شنا کردن یک تمرین عالی برای سفت کردن سینه ها است.

از خم شدن و پریدن، بدون سینه بند اجتناب کنید.

مقدار کافی آب در روز به هیدراته شدن پوست کمک می کند.

به طور مستقیم سینه خود را بدون کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید قرار ندهید.

همچنین می توانید با یوگا سینه های خود را سفت کنید.

غذاهای سالم با مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ها، ویتامین ها، کلسیم، مواد معدنی کربوهیدرات و چربی ضروری است.

منبع : دکتر سلام /ن

myportal

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی