چگونه دوران قاعدگی را با آرامش و بدون درد سپری کنیم

چگونه دوران قاعدگی را با آرامش و بدون درد سپری کنیم

دوران قاعدگی برای هر کسی آزار دهنده است. دردها و عصبانیت های زیاد در این دوره هر خانمی را کلافه می کند. اما تکنیک ها کارهای ساده ای است که با انجام آنها می توانید تا حد زیادی فشارهای پریود را کم کنید. در این مطلب ۷ مورد از روش های کاهش درد قاعدگی را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

۱- لباس های گشاد بپوشید
وقتی در این دوران هستید سبک لباس خود را عوض کنید. شلوار جین کشی و تی شرت تنگ  نپوشید بلکه لباسهای گشاد را انتخاب کنید. اجازه بدهید بدن شما نفس بکشد، به خصوص معده نیاز به تنفس دارد. سعی کنید با پوشیدن لباس های گشاد خودتان را راحت نگه دارید و بتوانید به راحتی حرکت کنید. در این دوران به مد اهمیت ندهید بلکه خود را راحت نگه دارید.  لباس های شل تا حدودی مشکل شما را برطرف می کنند.

۲- چرت زدن
الگوهای خواب تغییر خواهد کرد. در چنین مواردی شما هر لحظه خواب آلود هستید و می خواهید چرت بزنید. حتی اگر در محل کار باشید، می خواهید برای چند دقیقه  هم که شده چشم را بسته نگه دارید.

۳- دوش آب گرم بگیرید
این طبیعی است. حمام آب گرم نه تنها به شما احساس خوبی می دهد بلکه به تسکین درد قاعدگی هم کمک بسیاری می کند. همچنین شما همواره حالت آرامش پیدا می کنید و خوب می خوابید.

۴- چند روز قبل از شروع قاعدگی، نمک مصرف نکنید
با مصرف نمک در این دوره  آب در بدن جمع می شود و پف می کنید، اگر نمک را چند روز قبل حذف کنید نفخ شما پایین می آید.

۵- کاهش تمرینات ورزشی
ورزشهایی را که روزانه بطور منظم انجام می دهید باید کم کنید، این بدان معنا نیست که شما باید در طول روز فقط بنشینید. می توانید پیاده روی کنید و چند تمرین ورزشی سبک انجام دهید.

۶- سعی کنید تمرینات تنفسی یوگا را انجام دهید
این دوران بر اخلاق شما تاثیر گذار است  برای راحتی خود و احساس آرامش کردن سعی کنید یوگا یا سایر تمرینات تنفسی  را برای استراحت ذهن انجام دهید.

۷- اجتناب از گوشت قرمز و نوشیدن مایعات گرم تر
به علت خونریزی شدید و درد معده  از خوردن گوشت قرمز در این دوره اجتناب کنید.  همچنین نوشیدن چای سبز یا چای تمشک را امتحان کنید. بسیاری از زنان این نوشیدنی ها را آرامبخش می دانند. نوشیدن آب گرم در آرامش بدن و معده تا حدی کمک می کند.

myportal

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی