۵ شگرد جدید برای جذب مخاطب در اینستاگرام

5 شگرد جدید برای جذب مخاطب در اینستاگرام

چیز جالبی که همه ی مردم دنیا را درگیر خودش کرده یک نرم افزار ۲۰مگابایتی است به نام اینستاگرام. در این نرم افزار از اخبار گرفته تا شخصی ترین چیزهای زندگی افراد(عکس های برهنه) وجود دارد. با توجه به وضعیت فعلی نمایش اطلاعات عمومی، چه راهکارهایی را باید انجام دهیم تا بتوانیم همچنان از این پلت فرم برای بازاریابی خود استفاده ببریم؟ جواب این سوال پیش ماست. در ادامه رازهای این موضوع را به شما میگوییم.

۱- داستان گویی را با عکس ها ترکیب کنید

شاید برایتان سوال باشد که چه چیزی ” Humans of New York ” را در فیسبوک و اینستاگرام تا این حد محبوب کرده؟ اگر به پست های آنها نگاه کنید ترکیبی فوق العاده از داستان گویی و تصویر سازی است، و همین باعث شده ” Humans of New York ” در جایی که امروز هست قرار بگیرد.

پست های آنها الهام بخش، و گاهی باعث دل شکستگی و ناراحتی است. اما هدف به حرکت درآوردن احساسات افراد است. به خاطر همین است که آنها توانستند کتابی را منتشر کننده که عنوان پرفروش ترین کتاب سال را برای خود کرد.

۲- برای محتوایتان تم بسازید

کاربری های موفق در اینستاگرام از تم استفاده می کنند. اگر به برندهایی نظیر ” Adidas ” یا ” Lululemon ” نگاه کنید، آنها فقط عکس هایی با فیلتر و رنگ هایی خاص می گذارند.  برای مشخص کردن تم خود، ابتدا باید بفهمید بازارتان متوجه چه کسانی است. سپس، باید مطمئن شوید از استفاده عکس های ضعیف خودداری می کنید. سعی کنید عکس هایی که با گوشی گرفته شده را در اینستاگرام استفاده نکنید، عکس های گرفته شده با دوربین های حرفه ای بسیار متفاوت تر و با کیفیت تر هستند.

۳- استفاده از هشتگ

شاید فکر کنید هشتگ ها اذیت کننده هستند. بدون شک اگر بیش از حد هشتگ گذاری کنید می توانند آزار دهنده هم باشند و تاثیر معکوس داشته باشند. اما از سوی دیگر وقتی درست استفاده شوند می توانند توجه بازدید کنندگان را به محصولی که خود دنبالش هستند و شما آن را دارید جلب کند.

هشتگ همچنین به برندها کمک می کند قسمتی از اجتماع (community  ) شوند. می توانید از محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید. با استفاده از یک اپلیکیشن ارسال مجدد یا (repost ) می توانید با اجتماع تعامل داشته باشید.

۴- ثابت قدم باشید

ثبات کلید افزایش تعامل و دنبال کننده در اینستاگرام است. از زمان بندی پست ها گرفته تا صدایی که روی حساب کاربری اینستاگرام خود استفاده می کنید، همه اینها می توانند تاثیری عظیم روی بازاریابی و پیشرفت کلی حسابتان داشته باشد.

برای ارسال عکس در اینستاگرام داشتن برنامه زمانی بسیار مهم است. یک یا دوبار در هفته پست گذاشتن بی فایده است، دنبال کنندگانتان باید بدانند در چه زمان هایی انتظار پست جدید از شما داشته باشند.

گام بعدی، باید یک صدا نیز انتخاب کنید. برای گذاشتن صدا یا گاه به گاه چیزی خاص برنامه دارید؟ بنا بر نام تجاری کلی خود مهم است که بدانید از چه صدایی استفاده می کنید.

بهینه سازی لینک بیوگرافی

گرچه قسمت بیوگرافی اینستاگرام تنها اجازه استفاده از ۱۵۰ کاراکتر را به کاربر می دهد، اما این فرصت را دارید که مهمترین چیز برای کمپانی خود را در این قسمت برجسته کنید. اضافه کردن هشتگ و لینک می تواند تفاوت بزرگی در چگونگی رویکرد کلی تان به بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایجاد کند.

نتیجه گیری

محتوای بصری این روزها مهم و مهمتر می شود. با وجود تغییر رویکرد اینستاگرام در الگوریتم هایش، باز هم تاثیر این برنامه روی بازاریابی غیر قابل انکار است.

myportal

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی