کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

امروزه با تجملاتی شدن همه چیز باید ظاهری تمیز و صاف و آری از جوس داشته باشیم. یکی از راه های رهایی از جوش رعایت کردن خورد و خوراک است. بعضی از غذاها هستند که یه شدت جوش آورند ولی بعضی غذاها هستند با تأثیر بر مبد یا تأمین ویتامین های حیاتی برای کیفیت پوست میتوانند جوش ها را از سطح پوست ما دور کنند. با این وجود در این مطلب میخوهیم به شما چند غذا معرفی کنیم که به شدت برای پوست ما مفید هستند.

غذای مفید برای آکنه: میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

وقتی سلامت باشید، پوست آن را انعکاس می دهد. آنتی اکسیدان ها – که در میوه هایی با رنگ درخشان پیدا می شوند – رادیکال های آزاد را از بین می برند، رادیکال های آزاد می توانند با افزایش التهاب تاثیر منفی روی پوست بگذارند. التهاب تنها باعث پیری زودرس نمیشود ( چین و چروک روی پوست ) بلکه باعث بروز آکنه نیز می شود.

غذای مفید برای آکنه: ماهی های چرب

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

سالمون، ساردین، تن همه انتخاب های خوبی هستند، که به بدن برای بدست آوردن امگا ۳ مورد نیازش کمک می کنند. این اسید چرب های سالم برای سلول های بدن مصالح به حساب می آیند. وقتی به پوست اجازه می دهید سلول های جدید بسازد، ظاهرش نیز جوانتر و زیباتر می شود. در یک آزمایش کوچک به افرادی که از آکنه مزمن تا متوسط رنج می بردند روغن ماهی داده شد، محققان پس از مدتی بهبودی چشم گیری در آنها مشاهده کردند، شاید دلیلش تاثیر روغن ماهی روی التهاب باشد.

غذای مفید برای آکنه: خیار و هندوانه

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

هر غذای سرشار از آبی می تواند تامین آب بدن را تقویت کند، و این برای پوست بسیار خوب است. تثبیت سطح رطوبت پوست برای التیام هر مشکل پوستی مناسب است. متاسفانه افراد در تلاش برای درمان آکنه بیشتر پوست خود را خشک می کنند، و سپس یک مرطوب کننده غلیظ می زنند، که باعث بدتر شدن اوضاع می شود. نوشیدن آب و خوردن غذاهای سرشار از آب به پوست کمک می کند همیشه در سطحی مناسب بماند.

غذای مفید برای آکنه: کاشو ( بادام هندی )

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

آجیل خوردن می تواند به پوستتان کمک کند. یک وعده ۲۸ گرمی کاشو حاوی مقدار مناسبی زینک است. تحقیقات نشان داده سطح پایین این ماده معدنی در بدن برابر است با آکنه مزمن. شاید دلیلش این است که زینک حاوی ترکیبات ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی بدن است. از دیگر منابع زینک می توان گوشت گاو را نام برد.

غذای مفید برای آکنه: غذاهای سرشار از پروبیوتیک

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

ماست به خاطر داشتن پروبیوتیک معروف است، اما کلم ترش، میسو، و کیمچی نیز از منابع غیر لبنی حاوی پروبیوتیک هستند. بررسی ها نشان داده مصرف پروبیوتیک مانع آزاد شدن پرتئین های التهابی و کاهش تولید سبوم می شود، بنابراین می تواند مانع بروز کنه روی پوست شود.

غذای مفید برای آکنه: اسپیرولینا

کدام غذاها برای از بین بردن جوش مفید هستند

 

جلبک آبی – سبز سرشار از مواد مغذی و اسید گاما لینولنیک است. GLA یک اسید چرب ضروری است که ترکیبات ضد التهابی دارد، به همین دلیل است که می تواند لکه ها را از بین ببرد. در یک تحقیق به دو گروه از مبتلایان  به آکنه برای ۱۰ هفته مکمل های امگا ۳ و GLA داده شد، در هر دو گروه کاهش چشم گیری به ثبت رسید. اسپیرولینا را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید و از پودر آن به اسموتی صبحتان اضافه کنید.

myportal

۱۲ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی