خواستگار پولدار همچین هم که تعریف میکنند خوب نیست

خواستگار پولدار همچین هم که تعریف میکنند خوب نیست

از قدیم گفتند خواستگار صاف و ساده اش خوب است. زیاد هم دنبال خواستگار پولدار نباشید. به نظر شما که دختری کدام بهتر است؟ حتما میگویید پولدار. ولی امروز ما قصد داریم به شما ثابت کنیم خواستگار پولدار همیچن ها هم خوب نیست. پول غرور می آورد پول اشباع شدن و خستگی را به همراه دارد. این ها تنها دو دلیل از مضرات خواستگار پولدار بود. در ادامه باهم بیشتر درباره پولدار بودن خواستگار بحث میکنیم.

پول‌تان را دور بریزید تا درد نکشید

از قدیم می‌گفتند پول چرک کف دست است و محققان امروزی هم می‌گویند پول واقعا چرک کف دست است. به نوشته ای‌بی‌سی، اسکناس‌هایی که هر روز با خودتان حمل می‌کنید، ۳هزار نوع باکتری مختلف را در خود دارند و می‌توانند شما را بیمار و ناتوان کنند. از نظر محققان پول‌ها گاهی بانک‌های حمل ویروس و باکتری سیار هستند که بیماری‌های مختلف را همه‌گیر می‌کنند و از یک بدن به بدن دیگر انتقال می‌دهند.

برای مثال بررسی‌ها نشان می‌دهد که ذات‌الریه یکی از بیماری‌هشایی است که پول کثیف آن را به جان‌تان می‌اندازد؛ البته پژوهشگران می‌گویند اگر اصول بهداشت شخصی را رعایت کنید، جایی برای نگرانی زیاد باقی نمی‌ماند و می‌توانید امیدوار باشید که پول نه عامل بیماری بلکه مایه شادی‌تان شود.

پس اگر حاضر نیستید قید پول داشتن را بزنید، لااقل بیشتر از کارت‌های بانکی استفاده کنید و زیاد اسکناس در دست‌تان‌نگیرید.

آگهی استخدام بانک‌ها را پر کنید

در اینکه پول داشتن می‌تواند شما را شادتر کند، کمتر کسی شک دارد اما محققان می‌گویند برای شاد شدن حتما نباید درآمد بالایی داشته باشید، ثروت کلانی را به ارث برده باشید یا با مرد پولداری ازدواج کنید.

از نظر محققان همین که دیگران به شما اجازه دهند پول‌های‌شان را بشمارید هم می‌تواند باعث شاد شدن‌تان شود. به نوشته دیلی‌میل، فکر کردن به پول و شمردن آن می‌تواند دردهای شما را کم کند و تاثیر منفی مشکلات اجتماعی مثل تنهایی و نداشتن دوست را هم کمتر کند. به باور محققان، دست زدن به پول احساس قدرت درونی شما را بیشتر می‌کند و علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس‌تان، ترس را هم از شما دور می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شمردن اسکناس گذشته از کم کردن درد، احساس پریشانی و اضطراب را کمتر و قدرت درونی و خود‌کفایی را بیشتر می‌کند.

به‌خاطر دل‌تان هدیه بخرید

بله، پول شادی می‌آورد و محققان می‌گویند حتی اگر پول توی جیب‌تان را خرج نکنید و تنها پس‌اندازش کنید هم شاد می‌شوید. گذشته از این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها پول خرج کردن برای تفریح و نیازهای خودتان نیست که باعث آرامش و شادی شما می شود.

به نوشته ساینس‌دیلی، وقتی شما پول‌تان را برای دیگران خرج می‌کنید هم احساس شادی‌تان افزایش پیدا می‌کند. به باور پژوهشگران، پول خرج کردن برای دیگران گاهی حتی بیشتر از پول خرج کردن برای خود باعث شاد شدن می‌شود، به‌همین دلیل محققان می‌گویند اگر می‌خواهید غم‌های‌تان از‌بین برود، دست توی جیب‌تان بکنید و برای دیگران هدیه بخرید. البته پژوهشگران می‌گویند گذشته از هدیه دادن، هدیه گرفتن هم شادی را بیشتر کرده و احساسات منفی را کم می‌کند.

نه! شوهر پولدار کلید خوشبختی نیست

تلاش‌های پژوهشگران برای مشخص کردن تاثیر پول بر حال صاحبانش همچنان ادامه دارد و در این میان گروهی از محققان می‌گویند پول را نمی‌توان به‌عنوان کلید شادی و خوشبختی معرفی کرد. درحالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند پول بیشتر به معنای شادی بیشتر است، تایم نوشته است که از نظر محققان پول شادی‌آور نیست. این پژوهشگران ادعا می‌کنند که شاید پول در کاهش دردها و اندوه‌های صاحبانش بتواند موفق باشد؛ اما بعید است که بتواند شادی‌ها را افزایش دهد. آنها معتقدند پول و درآمد بیشتر، از پس کم کردن غصه‌های شما بر می‌آید، درحالی که بی‌پولی ممکن است مدت‌ها شما را در وضعیت دردناکی که آزارتان می‌دهد، تثبیت کند.

پول داشته باشد باد به غبغبش می‌افتد

اگر منتظر آمدن خواستگاری پولدار هستید، باید آمادگی مواجه شدن با فردی با اعتماد به نفس بالا و حتی مغرور را هم داشته باشید. محققان می‌گویند رفتار آدم‌ها وقتی پول توی جیب‌شان است و وقتی بی‌پول هستند، می‌تواند کاملا متفاوت باشد. به نوشته ساینس‌دیلی، وقتی افراد پشتوانه قوی مثل پول را دارند، احساس كفایت و بی‌نیازی به دیگران را نشان می‌دهند.

خواستگار پولدار همچین هم که تعریف میکنند خوب نیست

این آدم‌ها احتمالا کمتر خود را نیازمند دیگران می‌بینند و به‌همین دلیل میزان اجتماعی بودن‌شان کاهش پیدا می‌کند. محققان می‌گویند حتی مشاهده اندکی پول می‌تواند این احساسات را در افراد ایجاد کند و بر رفتارشان تاثیر بگذارد. به گفته آنها کسانی که با پول مواجه می‌شوند، کمتر احساس وابستگی می‌کنند و هنگام مواجهه با دیگران، این احساس بی‌نیازی از آدم‌ها را به نمایش می‌گذارند.

برای عروسی زیاد خرج نکنید

یافته‌های پژوهشی که تا اینجا با شما در میان گذاشتیم را به دقت خواندید؟ به شما گفتیم که برای خوشحال بودن حتما نیاز نیست پولدار شوید و می‌توانید به شمردن پول‌های دیگران هم دل خوش کنید و گفتیم که اگر می‌خواهید با مردی پولدار ازدواج کنید، باید بپذیرید که اعتماد به نفس بالا و احساس بی‌نیازی‌اش به دیگران می‌تواند گاهی به احساسات لطیف شما لطمه بزند. با وجود این اگر هنوز هم حاضر نیستید به خواستگارهای بی‌پول جواب مثبت دهید و دنبال گزینه‌ای با جیب‌های پر‌پول می‌گردید، باز هم می‌توانید امیدوار باشید که با رعایت برخی ریزه‌کاری‌ها شادی را از آن خود کنید. برای مثال باید به شما بگوییم که حتی اگر به مرادتان رسیدید و همسری پولدار پیدا کردید، فکر گرفتن یک عروسی مفصل و پرهزینه را از سرتان بیرون کنید.

محققان می‌گویند عروسی نگرفتن می‌تواند عاقبت ناخوشایندی را برای عشق شما رقم بزند و احتمال طلاق گرفتن‌تان در آینده را بالا ببرد. اگر‌چه پژوهشگرانی که روی دلایل طلاق کار می‌کنند می‌گویند به‌خاطر اینکه در سال‌های آینده از انتخاب‌تان پشیمان نشوید و بهانه‌ای برای جدایی پیدا نکنید باید عروسی بگیرید، اما همان محققان اعلام می‌کنند که عروسی مجلل و پر‌هزینه گرفتن هم می‌تواند به زیان رابطه شما و همسرتان تمام شود.

به نوشته بی‌بی‌سی، زن و شوهرهایی که حلقه ازدواج گران‌قیمتی (حدود ۶/۵ تا ۱۳‌میلیون تومان) را انتخاب می‌کنند، ۱/۳ برابر بیشتر از زوج‌هایی که حلقه ارزان‌قیمت‌تری را انتخاب می‌کنند احتمال دارد طلاق بگیرند. پس به یک جشن ساده و خودمانی اکتفا کنید و به جای اینکه پول همسرتان را در شب عروسی به دیگران نمایش دهید، به آن برای ساختن زندگی کم‌دغدغه و مرفه در آینده تکیه کنید.

به‌جای مبل خریدن ماه‌عسل بروید

به‌جای اینکه مبل خانه‌تان را عوض کنید، سراغ نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی بروید و برای یک هفته سفر رفتن پول‌تان را خرج کنید. به نوشته ساینس‌دیلی، محققان می‌گویند اگر به‌جای خرید رخت و لباس یا حتی وسایل خانه، پول‌تان را برای ثبت خاطرات شیرین و به‌دست آوردن تجربیات تازه خرج کنید، شادتر می‌شوید. از نظر آنها وقتی برای خرید خودرو، خانه یا وسایل تازه پول خرج می‌کنید، شادی که برای خود می‌خرید به مرور زمان کمرنگ می‌شود، درحالی که خاطرات شیرین سفر شما هیچ‌وقت رنگ‌شان را از‌دست نمی‌دهند.

البته محققان می‌گویند برای اینکه شادتر شوید، نیازی به خرید پکیج سفر دور اروپا ندارید؛ از نظر آنها هزینه‌ای که برای تفریح کردن می‌کنید، به اندازه خود تفریح تعیین‌کننده نیست و به‌عبارت دیگر اینکه یک هفته در یک روستای دنج و خانه‌ای ارزان‌قیمت وقت بگذرانید گاهی می‌تواند به اندازه اقامت در یک هتل پنج ستاره در یکی از کشورهای اروپایی به شما شادی هدیه کند. اگر شما و همسرتان بدون کمک گرفتن از دیگران می‌خواهید هزینه‌های ازدواج‌تان را بپردازید و بودجه محدودی هم دارید، فکر خرید وسایل خانه لوکس را از سرتان بیرون کنید و هرگز برای صرفه‌جویی قید ماه‌عسل رفتن را نزنید. همان‌طور که گفتیم، از نظر محققان گاهی یک سفر ساده و بی‌دغدغه بیشتر از هر کالای لوکسی می‌تواند شادی را در ذهن و دل‌تان ماندگار کند.

برای خوشحال بودن حتما نیاز نیست پولدار شوید و می‌توانید به شمردن پول‌های دیگران هم دل خوش کنید و گفتیم که اگر می‌خواهید با مردی پولدار ازدواج کنید، باید بپذیرید که اعتماد به نفس بالا و احساس بی‌نیازی‌اش به دیگران می‌تواند گاهی به احساسات لطیف شما لطمه بزند. با وجود این اگر هنوز هم حاضر نیستید به خواستگارهای بی‌پول جواب مثبت دهید و دنبال گزینه‌ای با جیب‌های پر‌پول می‌گردید، باز هم می‌توانید امیدوار باشید که با رعایت برخی ریزه‌کاری‌ها شادی را از آن خود کنید.

myportal

۱۴ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی