پورشه الکتریکی یک خودروی بی عیب و نقص

پورشه الکتریکی یک خودروی بی عیب و نقص

به طور کل بخوهیم حساب کنیم ماشین آلمانی خودروهای جذابی هستند و در ایران هم کم طرفدار ندارند. ولی محصول جدید پورشه چنان محبوبیت و جذابیتی بین افراد ایجاد کرده است که با بررسی علت این محبوبت متوجه بی عیب و نقصی و کامل بودن این دستگاه شده اند. جالب اینجاست که این خودرو الکتریکی میباشد و پورشه با تولید این دست خودروها خط و نشانی برای شرکت خودروسازی تسلا کشیده است. در ادامه به بررسی این خودروی شگفت انگیز میپردازیم.

پورشه تمایل خود را برای ساخت یک خودروی تمام الکتریکی با پرده‌برداری از طرح مفهومی ماموریت ای (Mission E Concept) تایید کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت آلمانی می‌خواهد به بهترین شرکت در این زمینه تبدیل شود.

این بدان معنا است که پورشه برای تبدیل شدن به بهترین، ناچار باید تسلا را پشت سر بگذارد. تسلا کمپانی خودروسازی است که هم اکنون مراحل تکامل اولیه‌ی خود را طی کرده و از جایگاه خوبی در بازار خودروهای الکتریکی برخوردار است.

با این حال، بنا به گزارش پایگاه اتومبیل، پورشه تقریبا مطمئن است که می‌تواند خیلی بهتر از این شرکت واقع در دره‌ی سیلیکون عمل کند. بر پایه‌ی گفته‌ی مهندسی از پورشه که نامش ذکر نشده، به نظر می‌رسد که ماموریت E یک «اتفاق ویژه» خواهد بود. یکی از مدیران محصول پورشه در خصوص خودروی الکتریکی این شرکت اعلام کرده است که این محصول کاملا متفاوت با هر یک از رقبای خود خواهد بود و حتی نسبت به محصولات تسلا نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. وی گفته است:

 مورد خنده‌آور و ناامیدکننده‌ای که درباره‌ی تسلا وجود دارد این است که تسلا به نوعی ایرادات را پنهان می‌کند. تمام باتری خودرو با دو حرکت اولیه‌ی پرشتاب به پایان می‌رسد. اینها مواردی نیستند که شما در ماموریت E ببینید. شما قادر خواهید بود تا خودرو را پی در پی با حرکات پرشتاب به چالش بکشید و باتری خودرو نیز با این کار داغ نخواهد شد؛ ماژول کنترل قدرت بیش از حد گرم نمی‌شود و صندلی‌های خودرو نیز به هیچ وجه نامطلوب نخواهند بود.

طرح مفهومی ماموریت E دارای سیستم قدرتی با خروجی در مجموع بیش از ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۰ کیلو وات) خواهد بود. زمان رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز برای این خودرو ۳.۵ ثانیه در نظر گرفته شده و قرار است که قابلیت طی مسافت حدود ۵۰۰ کیلومتر را داشته باشد. حال اگر این قابلیت‌های ادعا شده را با عدم داغ شدن باتری و سایر تجهیزات در کنار هم بگذاریم، با یک محصول بسیار پیشتاز و ممتاز باید روبرو شویم؛ حداقل با استانداردهای فعلی که در این زمینه هستند.

باید منتظر ماند و دید که پورشه در طول زمان پیش‌رو تا ساخت و معرفی خودرو چه تغییراتی اعمال خواهد کرد و از سویی نیز باید تا زمان بهره‌برداری از این خودرو در دنیای واقعی منتظر باشیم.

myportal

۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی