در مراقبت از موهای نازک از این کارها پرهیز کنید

در مراقبت از موهای نازک از این کارها پرهیز کنید

به طور طبیعی شخصیت هر خانمی این است که به خود و موهای خود برسد ولی گاهی اوقات شما با داشتن یک سری خوصوصیات فردی و ضاهری بعضی کارهای زیبایی مناسب حال شما نیست. همچنین خانم هایی که موهای نازک دارند وقتی به موهای خود میرسند نباید زیاد از حد به خود سخت بگیرند و به هر قیمتی که شده موهای خود را قشنگ کنند. در این مطلب سری اشتباهاتی که این دسته از خانم ها با آن مواجه هستند را آورده ام که با رعایت کردن و پرهیز این اشتباهات قول میدهم موهای آن با کیفیت تر و زیباتر از همیشه خواهد شد.

اشتباهاتی که قاتل موهای نازک است:

استفاده نادرست و بیش از حد محصولات مراقبت مو

موهای نازک حساس، ظریف و شکننده هستند. به عنوان مثال وقتی اسکراب پوست سر استفاده می کنید باید مراقب باشید که با حرکات آرام و ملایم این کار را انجام دهید تا از گره خوردن و شکننده شدن موها جلوگیری کنید. از طرفی هم به خاطر داشته باشید که حجم موها از کف سر ایجاد می شود. پس هنگام استفاده از شامپوهای حجم دهنده از کف سر شروع کنید. وقتی از ماسک های تقویت کننده و حجم دهنده استفاده می کنید باید از وسط موها به پایین این محصولات را به کار ببرید.

شستشوی روزانه مو

یکی دیگر از اشتباهات شستشوی بیش از حد موهاست. معمولا کسانی که موهای نازک دارند تصور می کنند روغن کف سر باعث بی حالت شدن موها می شود. پس از شستشوی موها موس حجم دهنده استفاده کنید یا مستقیما به کف سر بزنید. یک یا دو روز درمیان می توانید موس حجم دهنده به کف سر بزنید و با سشوار خشک کنید تا موها حجیم و خوش حالت شود. اگر پوست سرتان بیش از حد چرب است می تواند شامپوی خشک روی کف سر پس از شستشوی موها بزنید. این شامپو چربی کف سر را چند روز پس از شستشو می گیرد و موها را حجیم و خوش حالت می کند.

مدل کوتاهی غلط

درست است که موهای بلند بسیار زیبا و ایده آل است اما نه برای موهای نازک. برای پر حجم نشان دادن موها باید مدل لایه ای کوتاه کنید. البته مدل لایه ای چهره را زیباتر از مدل ساده و بلند نشان می دهد.

رنگ موی یک دست

موها را یکدست رنگ نکنید. وقتی هیچ انعکاسی در موها وجود نداشته باشد آن را کم حجم تر از قبل نشان می دهد. هنگام رنگ کردن مو به آرایشگرتان پیشنهاد هایلایت یا هر رنگی که کمی در ابعاد موها تاثیرگذار باشد بدهید.

سوزاندن موه ها با وسایل گرمایشی آرایشی

به خاطر این که اتوی مو برای موهایتان مضر است سشوار را جایگزین آن نکنید. حرارت سشوار هم به همان اندازه به موها آسیب می رساند. به خصوص به موهای نازک. موهای نازک برای خشک شدن نیازی به باد سشوار ندارند چون به خودی خود خشک می شوند. بابلیس و اتوی مو باید روی ۳۵۰ درجه باشد و حتما از اسپری محافظ حرارت مو استفاده کنید.

myportal

۷ تیر ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی