فواید عسل برای پوست های خشک و پیر شده

فواید عسل برای پوست های خشک و پیر شده

عسل را می توان به عنوان مرطوب کننده، ماسک رطوبت رسان و یا حتی برای از بین بردن چین و چروک ها استفاده کرد. مخصوصا در این روزها که اکثر مناطق کشورمان دچار آلودگی هوا شده است. البته در فصل تابستان بیشتر از آلودگی ها این آفتاب است که به پوست ضربه وارد میکند و باعث چین و چورک روی پوست میشود. اگر میخواهید آسیب های پوستی موجود در این فصل را بهبود بخشید حتما توصیه های زیر را بخوانید :

فواید عسل و راه های استفاده از آن:

 

چرا باید از عسل برای پوست های خشک استفاده کنیم؟

عسل به دلیل خاصیت رطوبت رسانی که دارد بهترین مرطوب کننده برای پوست های خشک است و پوست را به نرمی و لطافت پوست بچه نگه می دارد.

خشکی پوست همیشه با بسته بودن منافذ پوست همراه است. عسل یک پاک کننده طبیعی است که منافذ را باز می کند و پوست را درخشان و شفاف می کند.

معمولا نشانه های پیری در پوست های خشک زودتر از پوست های دیگر بروز می دهد. اگر پوست تان چروک و خطوط دارد همیشه همراهتان یک بطری عسل داشته باشید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

فواید عسل برای پوست های خشک و پیر شده

 

چگونه از عسل برای پوست خشک استفاده کنیم؟

پوست های خشک خیلی زود پوسته پوسته و خشک تر می شوند. عسل می تواند بهترین مرطوب کننده برای این پوست ها باشد زیرا پوست را آبرسانی کرده و آن را نرم و شاداب می کند. برای خشکی پوست عسل طبیعی استفاده کنید. مقداری عسل روی پوست بمالید و پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب بشوئید.

 

استفاده از عسل به عنوان پاک کننده

همانطور که پیشتر هم اشاره کردم خشکی پوست با منافذ بسته همراه است.آنزیم های موجود در عسل کمک می کند که منافذ پوست تمیز و پاک شوند. عسل را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک پاک کننده عالی برای تمیز کردن منافذ پوست درست کرده باشید. ۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید روی پوست ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب تمیز بشوئید.

 

چین و چروک ها را با عسل از بین ببرید

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که مسئول چین و چروک و خطوط پوست هستند می جنگد. شیر را با عسل مخلوط کنید. ترکیبی که به دست می آید آنتی باکتریالی است که جوانی را به پوست باز می گرداند.

فواید عسل برای پوست های خشک و پیر شده

 

استفاده از عسل به عنوان لایه بردار

عسل منبع آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی با خاصیت رطوبت رسان و تغذیه کننده می باشد. اگر عسل را با جوش شیرین مخلوط کنید اسکراب لایه برداری به دست می آید که سلول های مرده پوست را از بین برده و در عین حال پوست را تغذیه می کند. یک سوم مواد جوش شیرین و دو سوم آن عسل باشد. این ترکیب را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید تا از نتایج سودمند آن بهره ببرید.

فواید عسل برای پوست های خشک و پیر شده

 

حمام عسل

هم اکنون هزاران سال است که عسل به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده به کار برده می شود.عسل خاصیت سم زدایی نیز دارد. مقداری عسل در وان بریزید و خود را با آن سم زدایی کنید.

myportal

۹ تیر ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی