چه مواردی را هنگام دکور کردن خانه باید در نظر داشت؟

 

برای طراحی دکوراسیون منزل باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید از جمله می توانیم به  متراژ خانه اشاره کنیم. بهتر است بدانید مبل های رنگی و دیوارهای سفید برای منازل کوچک بهترین انتخاب هستند. کافیست با خرج کردن کمی سلیقه و استفاده از ایده های اهالی منزل دکوراسیونی متفاوت رقم بزنید.

بافت، رنگ و طرح از آیتم‌های مهم برای دکورکردن خانه محسوب می‌شود. مواردی که توجه به آن از خطاهای بسیاری هنگام طراحی داخلی جلوگیری می‌کند. به‌منظور داشتن خانه‌ای زیباتر، نگاهی به نکته‌های مطرح‌شده در این صفحه‌ها بیندازید…

**

اگر متراژ خانه شما کوچک است یا حتی خانه‌ای بزرگ دارید، اما تعداد افراد خانواده زیاد است؛ سراغ رنگ‌های تیره برای دیوار نروید. به این علت که خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. همین‌طور زمانی که تعداد افراد ساکن در خانه بیشتر می‌شود، با سلیقه‌های مختلفی مواجه خواهید شد…

 

در فرهنگ طراحی داخلی ما عموما عرف این است که رنگ دیوار سفید یا استخوانی انتخاب می‌شود؛ اما کمی ساختارشکنی نه‌تنها بد نیست، بلکه به‌کلی حال‌وهوای خانه را عوض می‌کند. قطعا بعد از انتخاب یک رنگ متفاوت، فکر خواهید کرد که چرا زودتر اقدام به چنین کاری نکرده بودید.

 

برخی فروشگاه‌های رنگ، کاتالوگی کامل از تمام رنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با توجه به آن انتخاب کنید.

 

برای خانه‌های خیلی کوچک دیوارها را به رنگی روشن رنگ‌آمیزی کنید، اما برای انتخاب وسایل می‌توانید سراغ مبلمانی رنگی بروید.

 

در انتخاب کوسن برای خانه‌های با سبک مدرن، می‌توان سراغ پارچه‌هایی با بافت‌های مختلف رفت. اهمیت توجه به «بافت» وسایل در دکوراسیون بسیار مهم است. مثل همنشینی چوب در کنار پارچه مبلمان یا نوع بافت فرش…

 

اگر فرش طرح‌های شلوغ و ریز داشته باشد، بهتر است روکش مبلمان بدون طرح باشد یا طرحی شلوغ نداشته باشد.

 

انتخاب طیف‌های مختلف سفید تا خاکستری از آن اتفاق‌های جذاب در دکوراسیون است. رنگ‌هایی که با وجود خنثی‌بودن اگر به‌درستی استفاده شوند، فضا را یکنواخت نمی‌کنند، ضمن این که حضور یک اکسسوار رنگی در این فضا غوغا می‌کند.

 

چیدمان مبلمان نشیمن با توجه به فضایی که در اختیار دارید، می‌تواند دایره‌ای، مربع، مستطیل یا… باشد. هر چقدر این چیدمان به فرم دایره نزدیک‌تر باشد، با ماهیت فضا که نشیمن است، سنخیت بیشتری خواهد داشت.

 

در این سال‌ها اهمیت استفاده از گل و گیاه در آپارتمان، به لطف شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده است. حتما می‌دانید که گیاهان باعث کاهش بار منفی فضا و تزریق حس مثبت به آن می‌شوند.

myportal

۳ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی