تولید پنیر با پرینت سه بعدی

تولید پنیر با پرینت سه بعدی

به دنبال کشف ایده های جالب در صنعت خوراکی این بار از پرینترهای سه بعدی برای تولید اقلام مختلف خوراکی کمک گرفته شده است.  پرینت سه بعدی پنیر آن را به شکل های دلخواه و متفاوت تبدیل خواهد کرد. در آینده ای نزدیک تولیدکنندگان برای شکل دادن به پنیر از این دستگاه ها استفاده خواهند کرد.

آینده ای را تصور کنید که در آن انسان ها اقلام خوراکی بسیار زیادی را در بافت ها و شکل های متعدد تولید کنند. برای این کار کافی است مقداری از یک ماده ی ترکیبی را در داخل پرینتر سه بعدی خود انداخته و غذای مورد علاقه ی خود را در هر شکل و ترکیبی که دوست داشتید تحویل بگیرید.

محققان کالج کورک در ایرلند در مورد اینکه فرآیند پرینت سه بعدی تا چه حدودی می تواند شرایط پنیر فرآوری شده کلاسیک آمریکایی را تغییر دهد شگفت زده بودند و در نهایت متوجه شدند نتیجه ی کار با آن چه که در دستگاه ریخته بودند بسیار متفاوت بوده است. اما در هر صورت این اولین باری بود که کسی چنین چیزی را امتحان می کرد.

پرینترهای سه بعدی از روش های مختلفی برای پرینت اشیاء استفاده می کنند از جمله ترکیب کردن یک پودر ریز با یک عامل چسباننده، یا بیرون دادن محصول خام ذوب شده مانند پنیر برای شکل دادن به یک ساختار غذایی خاص. محققان با قرار دادن مقداری پنیر ذوب شده و سپس ذوب نشده  به جای پلاستیک در داخل یک پرینتر سه بعدی مدل RepRap Pro Ormerod 1 دریافتند که در هر صورت و با هر سرعت پرینتی نتیجه ی کار یکسان و با محصول ورودی متفاوت خواهد بود. محصول نهایی روان تر بوده و غلظت و چسبندگی کمتری داشت. رنگ آن نیز تیره تر از محصول پنیر ورودی بود.

روزیاتو

myportal

۲۲ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی