عتیقه های قدیمی و بسیار جالب

عتیقه های قدیمی و بسیار جالب

 

به تازگی در شهرستان ساوجبلاغ عتیقه های بسیار جالب و متفاوتی کشف شده است که توسط پلیس نیروی انتظامی از سارقین در یک عملیات غافلگیرانه ضبط شده است سردار کامرانی صالح در ادامه این بخش به ارزش این عتیقه جات اشاره میکند.

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ظروف عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان ساوجبلاغ به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
 کامرانی صالح گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیای عتیقه قدیمی و قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

سردار کامرانی صالح افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در منطقه «هیو» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از محاصره آن مکان، نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اظهارداشت: در بازرسی از منزل متهم تعداد یک عدد «ریتون» سفالی و یک عدد کاسه سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و یک عدد چراغ پی سوز سفالی مربوط به اوایل دوران اسلامی کشف و یک نفر قاچاقچی اشیای عتیقه دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برابر نظریه کارشناس اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ، اشیای مکشوفه دارای ارزش ۱۰ میلیارد ریالی هستند.

متهم دستگیر شده همراه با پرونده متشکله و عتیقه جات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

میزان

myportal

۱ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی