آموزش تهیه بستني يخي‌ با میوه

آموزش تهیه بستني يخي‌ با میوه

در این روزهای گرم سال، برای کاهش عطش خود و فرزندانتان می توانید این دسر خنک را تهیه و نوش جان کنید. بستنی یخی میوه ای انتخاب خوبی به شمار می رود در این بستنی از میوه هایی مانند کیوی،شاه توت ،توت فرنگی و آب پرتقال استفاده می شود.

بستنی یخی یکی از تنقلات مورد علاقه کودکان در تابستان است. به جای خرید بستنی یخی های آماده به راحتی می توانید با مواد خوراکی ای که در منزل تان دارید یک بستنی یخی خوشمزه برای کودک تان درست کنید.

بستني يخي‌میوه‌ای

 

مواد لازم:

آب‌پرتقال: ۲ليوان

شاتوت: ۲پيمانه

كيوي خردشده: ۲پيمانه

توت‌فرنگی: ۲پيمانه

 

میوه‌ها را جداگانه در ميكسر به‌صورت پوره درمی‌آوریم، سپس به اندازه یک‌چهارم قالب بستني از يك نوع پوره ميوه در قالب‌ها می‌ریزیم، قالب‌ها را در فريزر قرار می‌دهیم و بعد از منجمد‌شدن لايه اول، لایه‌های بعدى را به همين ترتيب در قالب‌ها ريخته و آن‌ها را در فريزر می‌گذاریم تا منجمد شوند.

بستنی یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در تابستان است. در فصلی که انواع میوه‌ها به وفور یافت می‌شوند، می‌توان بستنی‌های متنوعی تهیه کرد؛ مثلا می‌توانید هلو (یک عدد متوسط) را با موز (یک عدد متوسط)، مقداری کشمش، آب و عسل (۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کنید و در قالب‌های بستنی بریزید و بعد از گرفتن مایه، آن را میل کنید.

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی