۶ خطايي كه شما در آشپزخانه انجام مي‌دهيد و راه‌حل‌های آن

6 خطايي كه شما در آشپزخانه انجام مي‌دهيد و راه‌حل‌های آن

شما خانم های خانه دار برخی خطاهای رایج را مرتکب می شوید که ممکن است خودتان نیز از آن بی خبر باشید. به شش مورد از مهمترین و رایج ترین خطاهای خانم های خانه دار در این بخش اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید با راه حل های اصولی خانه داری آشنا شویددر این بخش با ما همراه باشید.

چطور کدبانو شوم؟

راه‌حل‌های خانه‌داری همیشه از مادر به دختر سینه‌به‌سینه نقل شده است، اما حالا با گسترش رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی دیگر مجالی برای این آموزش‌ها نیست و هر کس برای یافتن بهترین روش با چند کلیک ساده می‌تواند کلی ویدئو و مقاله پیدا کند. در این دنیای مدرن شاید خانه‌داری هم متحول‌ شده باشد، پس این شما و این هم مشاوره از بهترین‌ها

۱-پاك‌كردن تخته‌گوشت با لیموترش

تخته‌گوشت آشپزخانه يكي از وسايلي است كه ميكروب‌هاي زيادي درون شيارهاي آن جمع می‌شود. شما روي تخته‌، گوشت و سبزي خام را خرد مي‌كنيد و اين ميكروب‌ها درون آن جمع مي‌شوند. مي‌گويند تخته‌گوشت پلاستيكي بهتر از نوع چوبي آن است؛ چون چندان محيط مناسبي براي رشد ميكروب‌ها نيست و از آن‌جايي ‌كه پول كمتري براي خريدش داده‌ايد، زودتر آن را دور مي‌اندازيد. براي پاك‌كردن تخته‌گوشت، مي‌توانيد از برش‌هاي ليموترش و نمك استفاده كنيد كه سطح تخته‌گوشت شما را برق مي‌اندازد.

 

۲-تميز‌كردن ته‌دیگ سوخته از ته ظرف

اشتباه بيشتر خانم‌هاي خانه‌دار اين است كه با قاشق و کفگیر به جان ظروفي كه ته‌ديگ‌شان سوخته مي‌افتند كه اين كار به‌خصوص ظروف تفلون را خراب مي‌كند. راه‌حل اين است كه مقداري آب گرم درون قابلمه بريزيد و به آن نمك اضافه كنيد. اگر غذا خيلي محكم به ته ظرف چسبيده، مقداري سركه در آن بريزيد و بجوشانيد. در اين صورت ته ظرف شما تميز مي‌شود.

 

۳-برق‌انداختن كارد و چنگال

كارد و چنگال‌هاي نوي سر ميز شام جلاي زيبايي دارند، ولي اگر شما آن‌ها را در آب بخيسانيد و همراه ظروف ديگر به حال خودشان رها كنيد تا صبح بعد از مهماني آن‌ها را بشوييد، برق آن‌ها و جلاي‌شان از بين مي‌رود. راه‌حل اين است كه پس از هربار مصرف فورا آن‌ها را با آب ولرم، مايع ظرف‌شویی و اسكاچ نرم بشوييد و فورا خشك كنيد.

 

۴-تخم‌مرغ پخته ترك‌نخورده

يك تخم‌مرغ پخته ترك‌نخورده براي صبحانه حسابي مي‌چسبد؛ ولي براي اين‌كه تخم‌مرغ‌هاي شما ترك نخورند، در آبي كه تخم‌مرغ در حال جوشيدن است، نمك بريزيد يا اين كه قبل از پختن به‌وسیله يك سوزن ته تخم‌مرغ را سوراخ كنيد و آن را داخل آب سرد بيندازيد. راه ديگر هم اين است كه اگر مي‌خواهيد تخم‌مرغ سفت شود، مقداري سركه به آب اضافه كنيد.

 

۵-جلوگيري از زنگ‌زدن سيم ظرف‌شویی

سيم ظرف‌شویی براي ساييدن قابلمه‌ها در هر آشپزخانه‌اي پيدا مي‌شود؛ ولي خيلي از اوقات اين سيم ظرف‌شویی خيس زنگ مي‌زند و سياه و زشت مي‌شود. براي اين كه چنين اتفاقي نيفتد، يك ليوان پلاستيكي يا شيشه‌اي دهان‌گشاد را از محلول آب و صابون پر كنيد و سيم ظرف‌شویی را پس از شستن ظرف‌ها درون آن بيندازيد. آب و صابون را هر شب عوض كنيد تا سيم ظرف‌شویی پاك و تميز باقي بماند.

 

۶-پاك‌كردن كتري از آهك

كتري‌ها پس از مدتي در اثر املاح آب، پر از آهك مي‌شوند. براي از‌بين‌بردن املاح آهكي كتري، آن را با مقدار مساوي از آب و سركه پر كنيد و بگذاريد بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش كنيد و تمام شب به همين حالت بماند تا كتري شما تميز شود.

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی