عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان برای بهداد سلیمی

عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان برای بهداد سلیمی

بهداد سلیمی که قهرمان المپیک ۲۰۱۲ شد توانست عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را برای چندمین بار کسب کند پس از  نظرسنجی گسترده مردمی در کشورهای مختلف دنیا این وزنه بردار توانست لیاقت خود را باز هم برای کسب این عنوان نشان دهد.

وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن،برای دومین بار طی سه سال گذشته عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را از آن خود کرد.

این موفقیت بزرگ درحالی برای بهداد سلیمی رقم خورد که خیلی‌ها، حتی خود او، شانس ایلین ایلیا،ستاره قزاقستانی و قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن را بیشتر از سایرین می‌دانستند، اما وقتی پای نظرسنجی‌هایاینترنتی در میان است، ایرانی‌ها همیشه مدعی اول هستند. نمونه آخرش همین انتخاب محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان بودکه مهدی مهدوی‌کیا بیش از ۷۵ هزار رای جمع کرد، اما آرایی که به حساب لیونل مسی،یکی از بهترین بازیکنان تاریخ جهان نوشته شد تنها پنج هزار رای بود و اینچنین مهدوی‌کیا ورحمتی در محبوبیت از مسی و رونالدو پیشی گرفتند.

در وزنه‌برداری البته برتری بهداد سلیمی دور از شایستگی‌های او نبود. پولادمرد کشورمانکه در رقابت‌های المپیک لندن یکی از باارزش‌ترین مدال‌های طلا را از آن خود کردو قوی‌ترین مرد المپیک لقب گرفت،  در رقابتی که بیش از ۱۳۰۰ کاربر اینترنتی سایت فدراسیون جهانیدر آن شرکت کرده بودند، بالاتر از ایلین ایلیا از قزاقستان و آدرین زیلینسکی از لهستان ایستادو همچون سال ۲۰۱۰ در سال ۲۰۱۲ نیز عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را به دست آورد.

نام سلیمی با این دو عنوان حالا در کنار نام حسین رضازاده‌ای قرار گرفته است که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان را به دست آورد. قوی‌ترین مرد المپیک پس از این موفقیت بزرگ از تمام کسانی که به او
در این نظرسنجی رای دادند، تشکر کرد و گفت: فکر نمی‌کردم در رقابت با ایلین ایلیا که در المپیک ۲۰۱۲ لندنیکی از بهترین‌‎ها بود، پیروز شوم، اما مردم خوب کشورم نشان دادند چقدر برای قهرمانان‌شان ارزش قائل هستند.
من این موفقیت بزرگ را مدیون مردم خوب ایران هستم و دست همه کسانی کهدر این نظرسنجی به من رای دادند را صمیمانه می‌فشارم.

جام جم آنلاین

myportal

۱۱ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی