خواندنی ترین عجایب دنیا

خواندنی ترین عجایب دنیا

در این بخش به برخی از عجایب خواندنی دنیا اشاره کرده ایم از مردی که گرانقیمت ترین سبیل های دنیا را دارد تا مردی که می خواهد نامش را در کتاب گینس به عنوان چاق ترین مرد جهان ثبت کند. با ما همراه باشید و به خبرهای خواندنی امروز از سرتاسر دنیا نگاهی بیندازید.

مالک امیر، صاحب خطرآفرین‌ترین و پرهزینه‌ترین سبیل‌های جهان است. او به‌رغم همه مشکلاتی که این سبیل برایش به‌وجود آورده، روزانه حدود ۳۰دقیقه برای آراستن و مرتب‌کردن آن صرف می‌کند. سبیل‌های او از هر طرف بیش از ۳۰سانتی‌متر طول دارد.

مشکلات مالک امیر، تاجر معروف پاکستانی زمانی آغاز شد که برای تجارت مجبور شد در منطقه خیبر واقع در مرز افغانستان و پاکستان سکونت کند. این اقدام همزمان‌شده با صدور فرمان توسط یک گروه تندرو که نفوذ زیادی در منطقه دارد و بر پایه آن‌ همه اهالی آن منطقه باید سبیل‌های‌شان را بتراشند و ریش را بلند نگه‌دارند.

اما مالک امیر که سبیل خود را خیلی دوست داشت، به این فرمان عمل نکرد، به همین دلیل بازداشت شد و پس از دادگاهی قرار شد ماهانه ۳۲۲پوند بریتانیایی در ازای بقای سبیلش بپردازد.

اما مالک امیر پس از پرداخت این مبلغ در ماه اول، از پرداخت آن در ماه‌های دیگر خودداری کرد و این امر باعث شد که اعضای این گروه او را بربایند و به مدت یک‌ماه در غاری واقع در کوهستان خیبر زندانی کنند و پس از تراشیدن سبیلش او را رها کنند؛ اما مالک امیر که عاشق سبیل خود بود، برای رشد دوباره سبیلش روزها در پیشاور مخفی شد، به این امید که با دور‌شدن از منطقه خیبر دیگر کسی برای داشتن سبیل درازش او را تهدید نمی‌کند؛ اما بازهم این گروه تندرو، امیر را به‌دلیل گذاشتن مجدد سبیل بلند به مرگ تهدید کردند. امیر این‌بار تجارت و کار خود را رها‌کرده و به‌همراه خانواده‌اش به مناطق جنوبی در شهر فیصل‌آباد در پنجاب هجرت کرد تا شاید بتواند با داشتن سبیلی دراز و کلفت بدون تهدید مرگ یا پرداخت هزینه برای داشتن سبیل به زندگی آرام خود ادامه دهد.

زندگی دوهفته‌ای در بدن یک خرس

ابراهام پوانشوال، هنرمندی فرانسوی است که تخصص عجیبی در زندگی‌کردن در کوچک‌ترین مکان‌های ممکن به مدتی طولانی است. چند سال پیش او یک‌هفته تمام خودش را در یک گودال کوچک زیرزمینی در یک کتاب‌فروشی جا داد و یک‌سری کتاب هم همراهش برد که حوصله‌اش سر نرود.

حالا او اقدام به گذراندن نزدیک به دو هفته داخل جسد یک خرس گریزلی کرده است؛ یعنی در فضایی به‌اندازه نیم مترمربع. او حتی برای غذا‌خوردن، خوابیدن یا رفتن به سرویس بهداشتی هم از داخل این خرس بیرون نمی‌آید و دو دوربین تمام‌مدت از او فیلم می‌گیرند. ابراهام خودش این خرس را برای پروژه‌اش آماده‌کرده و از گچ، فوم و لوله‌های پلی‌استیرن و تخته استفاده کرده است. کل آن نیز با پوست و موی خرس پوشانده شده است.

یک‌میلیون حشره نایاب در خانه زوج آمریکایی

در خانه کوچک چالرز و لوئیز اوبراین در توسان ایالت آریزونا دو اتاق کوچک وجود دارد که بیش از یک‌میلیون حشره در آن وجود دارد. ارزش این مجموعه از حشرات بیش از ۱۰میلیون دلار برآورد شده است که درون محفظه‌های شیشه‌ای و رف‌های ساخته‌شده به دست خود آن‌ها چیده شده‌اند. این حشرات از هر قاره و از هر گوشه‌ای از دنیا آورده‌شده و در طول ۶۰سال گردآوری شده‌اند. این زوج سالخورده به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند تا کلکسیون حشرات خود را که یکی از مجموعه‌های باارزش علمی به‌شمار می‌رود، به دانشگاه آریزونا اهدا کنند. یک حشره‌شناس از دانشگاه آریزونا دراین‌باره می‌گوید: «این حشرات به مانند گنجینه و معدن طلا برای پژوهشگران هستند و هر نمونه از آن به‌دلیل کمیاب‌بودن از ۵ تا ۳۰۰دلار قیمت دارند.» این زوج که تحصیلات خود را در زمینه حشره‌شناسی انجام داده‌اند، پس از سال‌ها فعالیت در دانشگاه به جمع‌آوری حشرات روی آوردند و برای دستیابی به این حجم از حشرات ماجراجویی‌های زیادی کرده و به ۷۰کشور جهان و ۷قاره سفر کرده‌اند. چالرز می‌گوید برای پیدا‌کردن یک نوع حشره کمیاب به قطب جنوب و آنترکتیکا سفر کردم. چند ماه هم در نیوزیلند و جزایر سلیمان بودم. او یک‌بار کم مانده بود که در شیلی غرق شود یا با افراد عجیب‌وغریبی برخورد داشته، مثل مردی که در نیکاراگوئه شبیه طوطی صحبت می‌کرده است. او می‌گوید یک‌بار هم در ونزوئلا وقتی در هنگام شب با ابزار کارش به برکه‌ای رفته بوده، متهم به سرقت کیامن «تمساح کوچک استوائی» می‌شود. بااین‌حال چالرز اوبراین از مسیری که طی‌کرده راضی است. اینک این زوج دیگر نمی‌توانند به کارهای پراسترس بپردازند، در طول چند ماه پیش چالرز دوبار دچار آسیب و شکستگی در کمر شده است. آن‌ها می‌گویند چون فرزندی نداشته‌اند، هر ۷روز هفته و به مدت ۱۴ساعت کار می‌کرده‌اند.

کافی‌شاپ مارها

صاحب یک کافی‌شاپ در شهر توکیو ژاپن کافی‌شاپ منحصربه‌فردی را تأسیس کرده است که در این کافی‌شاپ مشتریان باید در کنار مارها نوشیدنی خود را میل کنند. شما می‌توانید در این کافه که در مرکز خرید هاراجوکو واقع شده، در کنار مارها قهوه خود را میل کنید. ۳۵مار از ۲۰نژاد مختلف در این مکان وجود دارد که مشتریان می‌توانند هنگام نوشیدن و خوردن غذا، مارهای داخل قفس را روی میزهای‌شان مشاهده کنند. آن‌ها حتی با دادن کمی انعام می‌توانند مارها را با دست‌های‌شان بگیرند یا حتی با آن‌ها عکس بیندازند.

قبیله‌ای که ورود مردها به آن ممنوع است

اوموجا دهکده‌ای زن‌سالار است که مردان اجازه ورود به آن را ندارند. هدف از بنای چنین مکانی که ۲۵سال پیش توسط ربه‌کا لولوسولی پایه‌گذاری شد، ایجاد سرپناهی امن برای زنان و دخترانی بود که می‌خواستند از سوءاستفاده جامعه مردسالار سامبورو، شمال کنیا بگریزند. ربکا که اکنون به‌عنوان رئیس این قبیله نوپا شناخته‌شده خود در کودکی شاهد خشونت‌های مردان قبیله بود و به‌تدریج به این نتیجه رسید که برخی از رفتارهایی که به نام سنت در میان مردان این قبیله رایج است، صرفاً سوءاستفاده محض از جامعه زنان است؛ بنابراین شروع به سخنرانی‌هایی در دفاع از بیوه‌ها، یتیمان، قربانیان تجاوز جنسی و ازدواج تحمیلی کرد. طبعا سخنان او با واکنش‌ها و مقاومت‌های بسیاری مواجه شد. مردان قبیله به سراغش آمدند و او را زیر ضربات شدید مشت و لگد گرفتند و همسرش هم مخالفتی نشان نداد؛ بنابراین سال ۱۹۹۰ از قبیله خارج شد و این مکان را تأسیس کرد.

تلاش عجیب مرد ۴۴۰کیلویی برای شکستن رکورد گینس

خان‌بابا مرد ۲۴ساله‌ای است که با خوردن غذای بسیار زیاد سعی می‌کند وزن خود را به ۵۰۰کیلوگرم برساند تا نامش در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان چاق‌ترین مرد جهان ثبت شود. او که هم‌اکنون ۶۰کیلوگرم تا وزن هدفش فاصله دارد، جان خود را با غذاخوردن بسیار زیاد به خطر انداخته است! این جوان پاکستانی عاشق کشتی آزاد است و تلاش می‌کند در مسابقات کشتی آزاد جهان به مقام قهرمانی برسد! او درباره ميزان مواد غذايي که روزانه مي‌خورد، می‌گوید: «روزانه ۱۰هزار کالري دريافت مي‌کنم که شامل ۲کيلو گوشت قرمز با برنج، نان، ميوه، يک ليتر شير، ۴مرغ و ۳۶تخم‌مرغ می‌شود.» خان‌بابا می‌گوید: «مي‌توانم تراکتور را با يک دستم نگه‌دارم. روزانه ۳ساعت ورزش می‌کنم.» هرچند او از کودکي اضافه‌وزن داشته، اما از ۱۸سالگي روند رشد صعودي خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در ۲۴سالگي به وزن ۴۴۰کيلوگرم رسيده است. از دشواري‌هايي که با آن مواجه است، مي‌توان به مشکل در خريد لباس، حمل‌ونقل و گرمي هوا نام برد. با وجود اين که برخي می‌گویند او به‌دليل سنگین‌وزن‌بودنش مريض است و نمی‌تواند در مسابقه کشتي آزاد شرکت کند، خان‌بابا اين سخنان را تکذيب و بر علاقه خود براي شرکت در اين مسابقات تأکید می‌کند.

منبع: مجله زندگی ایده آل

myportal

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی