پیرزن مسن رکورددار مسابقات دو و میدانی زنان

پیرزن مسن رکورددار مسابقات دو و میدانی زنان

در مسابقات دو و میدانی زنان در چین یک زن شیرازی هشتاد و یک ساله توانست رکورددار این مسابقات شود. بانو فاطمه حشمتی توانست مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند. وی توانست رقیبانی از خود جوانتر و کم سن و سال تر را شکست دهد.

فاطمه حشمتی زن ۸۱ ساله شیرازی در مسابقات دوومیدانی چین حضور یافت و یک طلا و یک نقره کسب کرد جالب آن که رقیبانش هرکدام حداقل ۱۰ یا ۲۰ سال از او جوان تر بودند.

کسب مدال طلا توسط یک زن شیرازی در مسابقات دوومیدانی

دو و میدانی به مجموعه‌ای از ورزش‌هایی که شامل انواع دو، پرش‌ها، پرتاب‌ها، پیاده‌روی و رشته‌های ترکیبی است ؛ گفته می‌شود. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است
و نیاز چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌طورکلی انفرادی هستند، به‌جز دوهای امدادی و برخی از مسابقات مانند دوهای صحرانوردی که در آنها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

فاطمه حشمتی بعد از بازگشت به ایران درباره کسب یک افتخار در ۸۱ سالگی گفته است: «برخی اوقات همسن و سال های خودم را می بینم که با عصا یا ویلچر یا به سختی راه می روند. از آنها می خواهم که خود را خانه نشین نکنند؛ حتی خواهر خودم که دوسال از من کوچکتر است.»

 

myportal

۲۵ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی