کشف آفتابه عتیقه با قدمت ۲۶۰۰ ساله

کشف آفتابه عتیقه با قدمت 2600 ساله

آفتابه عتیقه ای که در این تصویر میبینید متعلق به ۲۶۰۰ سال پیش است و به تازگی از زیر خاک بیرون آمده است. این شی باستانی در استان لرستان پیدا شده است.

بسیاری از وسایل تاریخی و عتیقه ایرانی هستند که تاریخ‌شناسان و مورخان تاریخی از خاک ایران به بیرون برده‌اند و در حال حاضر در کشورهای دیگر نگه‌داری می‌شوند. تصویری که می‌بینید متعلق به یک آفتابه است که در استان لرستان کشف شده است و قدمت آن به دوهزار و ششصد سال پیش بازمی‌گردد. این آفتابه در انستیتو هنر «مینیاپلیس» نگه داری می‌شود.

موسسه هنر مینیاپولیس (به اختصار انگلیسی میا)، که قبلاً موسسه هنرهای مینیاپولیس نامیده می‌شد، موزه‌ای از هنرهای زیبا می‌باشد که در شهر مینیاپولیس، در ایالت مینه‌سوتا، در کشور ایالات متحده واقع شده‌است. این موزه در پردیسی در بر گیرنده هشت هکتار (سی و دو هزار متر مربع) که قبلاً پارک موریسون نامیده می‌شد ساخته شده‌است. بازدید از این موزه به عنوان موزه تحت حمایت دولت مجانی است مگر برای نمایشگاه‌های ویژه. عکس برداری از مجموعه‌های موزه برای استفاده شخصی یا آدادمیک در این موزه آزاد است

میا مجموعه‌ای از تقریباً ۸۰۰۰۰ شی هنری را که در برگیرنده بازه تاریخی ۵۰۰۰ ساله از تمام دنیا می‌باشد. مجموعه گردآوری شده شامل است بر نقاشی‌ها، عکس‌ها، چاپ‌ها و طراحی‌ها، پارچه‌ها، معماری‌ها، و هنرهای تزیینی می‌باشد. مجموعه‌های از هنر آفریقا، اقیانوسیه، آمریکا، و بویژه مجموعه آسیایی که یکی از بهترین مجموعه‌های آسیایی می‌باشد[۵] در میا جمع‌آوری شده است. بخش کوچکی از این موزه به هنر اسلامی تعلق دارد که در بر گیرنده آثاری از شهر کاشان در کشور ایران، آثاری از کشور ترکیه و سایر نقاط خاورمیانه می‌باشد.

myportal

۲۸ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی