مار غول پیکر در جنوب کشور

مار غول پیکر در جنوب کشور

این مار غول پیکر که روی درختی در هفت تپه شوش چنبره زده بود باعث ترس و وحشت کارکنان این منطقه شد.  طول این مار بیشتر از ۶ متر گزارش شده است.ماری ۶ متری موجب وحشت کارگران نیشکر هفت تپه در شوش خوزستان شد.

این مار که به گفته کارگران نیشکر حدود ۶ متر طول داشت بر روی درختی در مجاورت مزارع نیشکر چمبره زده بود و موجب وحشت کارگران شد.

هَفت‌تَپه یک محوطه باستانی در استان خوزستان در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش واقع شده و مجموعه‌ای از تپه‌های باستانی‌است که احتمالاً شهر تیکنی یا کابناک از تمدن ایلام را درخود جای داده‌است. گستردگی این محوطه باستانی به مراتب باعث جلب توجه کاوشگران مختلف قرار گرفته‌است. بنابر نظریه‌هایی از این شهر به عنوان یک مرکز مهم سیاسی در زمان حکومت ایلامیان و پادشاهی تپتی‌اهر در سده پانزده پیش‌از میلاد یاد شده‌است که پس‌از ویرانی آن، شهر شوش به مرکز قدرت تبدیل شده‌است، هرچند هنوز مدرکی محکم برای اثبات آن بدست نیامده‌است.

مار، جانوری خزنده، گوشت‌خوار، کشیده (دراز) و بدون پا است که به دلیل نداشتن پلک و گوش بیرونی می‌توان آن‌ها را از مارمولک بی‌پا جدا کرد. مارها جانورانی، خونسرد، از گروه آب پرده داران و مهره‌دارانی است که بدنش از پولک‌هایی که با هم همپوشانی دارند، پوشیده شده‌است.

مار از ردهٔ خزنده‌چهرگان، زیرردهٔ دوکمانان، فرورده پولک‌سوسمارشکلان، بالاراستهٔ پولک‌خزندگان، راستهٔ پولک‌داران، زیرراستهٔ ماران (Serpentes) است.

ایرنا

 

myportal

۱ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی