پیراهن‌های تیم های مطرح فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸

پیراهن‌های تیم های مطرح فوتبال در جام جهانی 2018

تیم های مطرح فوتبال دنیا در جام جهانی ۲۰۱۸ با لباس های جدیدی که کمپانی آدیداس طراحی کرده است حضور پیدا خواهند کرد. این کمپانی به تازگی از طرح روی این لباس ها رونمایی کرده است.

کمپانی آدیداس از پیراهن‌های خود برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رونمایی کرد. بخش اعظمی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸، با پیراهن‌های آدیداس در این رقابت ها حضور خواهند داشت. حال این کمپانی، از پیراهن‌های تیم‌های مهم از جمله آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ژاپن، بلژیک، روسیه و مکزیک برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رونمایی کرد.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (از ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار می‌شود.این اولین جام جهانی در تاریخ است که پس از آنکه حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به این کشور اهدا شد در اروپای شرقی برگزار می‌گردد.

مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.

قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ صعود خواهد کرد

 

 

در ژانویه سال ۲۰۰۹ پیشنهادها برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ آغاز شد و فدراسیون‌ها حداکثر تا ۲ فوریه ۲۰۰۹ فرصت داشتند جهت ثبت نام اقدام کنند. در ابتدا ۹ کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ پیشنهادهای خود را ارائه دادند؛ اما پس از خروج مکزیک از برنامه‌های میزبانی[۸] و همچنین نامزدی فدراسیون فوتبال اندونزی که پس از آنکه توسط دولت آن کشور تعلیق گشت و نتوانست برای توضیح این اتفاق بیانیه‌ای برای فیفا صادر کند، در فوریه ۲۰۱۰ توسط فیفا رد شد؛ در طی فرایند مناقصه نامزدی سه کشور باقی‌مانده غیر اروپایی (استرالیا، ژاپن و ایالات متحده) نیز به تدریج لغو گردید و پس از این اتفاق، کشور های عضو یوفا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شدند. به این ترتیب در نهایت چهار پیشنهاد روسیه، انگلستان، پرتغال/اسپانیا و همچنین بلژیک/هلند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شدند.

در مراسمی که در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ برای معرفی میزبانان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در شهر زوریخ برگزار شد،روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ دست یابد. پرتغال/اسپانیا و بلژیک/هلند به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم رسیدند. نامزدی انگلستان برای میزبانی مسابقات نیز که گفته می‌شد نزدیک‌ترین رقیب روسیه خواهد بود، در همان مرحله نخست با کسب تنها دو رای حذف شد

دولت بهار

myportal

۱۶ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی