تصویر روی محصولات دخانی در روسیه

تصویری که در این بخش میبینید مربوط به یک بسته سیگار در روسیه است که تصاویر هشداردهنده در مورد محصولات دخانی روی آن ها ثبت شده است. این قانون برای  بسته بندی محصولات دخانی در کشور روسیه باید رعایت شود.

انتشار تصاویر هشدار دهنده بر پاکت‌های سیگار در روسیه الزامی شد

تولیدکنندگان و واردکنندگان سیگار از روز ۱۵ نوامبر به روسیه موظف شدند قوانین جدید در بسته بندی محصولات دخانی را در این کشور رعایت کنند.

به گزارش سادس از ودوموستی ، براین اساس بر روی دو طرف جعبه تمامی محصولات دخانی باید تصاویر هشداردهنده و خطرات مصرف سیگار ترسیم شود بطوری که بیش از ۵۰ درصد از فضای کل تصویر باشد.
همچنین استفاده از تصاویر و مطالبی که موجب تشویق به سیگار کشیدن بشود ممنوع است.
براساس قوانین جدید نمایش سیگار در هر نوع تبلیغی در کنار مواد غذایی (همانند میوه ها ،نوشیدنی ها و ..) و استفاده از طمع دهنده ها در مواد دخانی ممنوع است.
استفاده از هر نوع نوشته‌ای همانند سیگار لایت، کم خطر، ملایم و …بر روی بسته های محصولات دخانی در روسیه ممنوع است.
پیش‌تر تولیدکنندگان و واردکنندگان سیگار در روسیه خواسته بودند که استفاده از اسانس های طمع دهنده در قوانین جدید استثنا شود.
روسیه چهارمین کشور سیگاری جهان است که بیش از یک سوم از جمعیت ۱۴۵ میلیون نفری آن از محصولات دخانی استفاده می کنند.

استعمال دخانیات به تنفس بخار ناشی از سوزاندن تنباکو گفته می‌شود. سابقۀ این کار به سه تا پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. تمدن‌های زیادی در طول مراسم مذهبی موادی که بخور خوش‌بو تولید می‌کرد را می سوزانند که بعدها این کار برای لذت فردی یا حرکتی اجتماعی یا در جشن‌های مذهبی نیز انجام شد. تنباکو در سده ۱۶ میلادی به اوراسیا از طریق مسیرهای تجاری معرفی شد. با وجود انتقادات زیادی که از مصرف این ماده شد، اما مصرف تنباکو محبوبیت زیادی پیدا کرد.

انتهای پیام

myportal

۲۶ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی