قبل از سرمایه گذاری در لوتوس پارسیان بخوانید

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان یکی از شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. هم اکنون علی تیموری شندی مدیر عامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان است.

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در ۲۱ آبان‌ ماه ۱۳۹۰ به ‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و با شماره ثبت ۴۱۷۵۹۳ در اداره ثبت شرکت‌های تهران ثبت رسید و در ۲۷ اسفندماه همان سال نیز مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت نمود. سرمایه شرکت در حال حاضر ۴,۰۰۰ میلیارد ریال می باشد.

صندوق سرمايه گذاري لوتوس پارسيان بيش از بيست درصد سود سالانه پرداخت خواهد کرد.

معاون تامين مالي شرکت تامين سرمايه لوتوس پارسيان با بيان اينكه ريسک صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري با درآمد ثابت بسيار پايين و نزديک به صفر است، گفت: در مقابل بازار‌هاي ديگر مانند سهام، طلا و ارز اين صندوق‌ها بسيار مطمئن هستند و براي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي و خانواده‌ها و حتي شرکت‌هاي حقوقي، محل خوب و مناسبي است.

محصولات و خدمات 

۱. تامین مالی

– مشاوره تامین مالی و تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق بدهی و سرمایه‌ای

– تامین مالی پروژه

– مشاوره عرضه در تامین مالی

– مشاوره پذیرش

– مشاوره تامین مالی بین‌المللی

۲. مدیریت دارایی

– مشاوره سرمایه‌گذاری

– سبدگردانی

– صندوق های سرمایه‌گذاری

۳. توسعه

– مشاوره مالی: طرح تجاری، امکان سنجی، اصلاح ساختار سازمانی و بودجه‌ریزی

– ادغام و تملیک

– طراحی ابزارهای نوین مالی: صندوق طلا و صندوق ارز

– ارزشیابی

– تحلیل

– سرمایه گذاری جایگزین: سرمایه‌گذاری خطر پذیر(جسورانه)، سرمایه خصوصی و …

معاون تامين مالي شرکت تامين سرمايه لوتوس پارسيان با بيان اينکه شرکت‌هاي تامين سرمايه هنوز آن گونه که بايد جاي خود را در ميان مردم و سرمايه‌گذاران باز نکرده اند گفت: يکي از مشکلات عمده در فعاليت شرکت هاي تامين سرمايه در حال حاضر، مشکل ارکان انتشار اوراق از جمله رکن ضامن است، چرا که اصل و فرع اوراق منتشره را معمولا يک بانک بايد ضمانت کند و در اين خصوص اغلب تامين سرمايه ها درپيدا کردن ضامن مشکل دارند.

وي به تاسيس و راه‌اندازي صندوق سرمايه‌گذاري لوتوس پارسيان به عنوان صندوق با درآمد ثابت اشاره کرد و گفت: اين صندوق با مجوز سازمان بورس و با سرمايه يک صد ميليارد تومان از تاريخ ۲۵ شهريورماه از طريق تمام شعب بانک پارسيان در سراسر کشور در مدت ۱۱ روز کاري، پذيره‌نويسي داشت، که به دليل استقبال خوب سرمايه گذاران بيش از ۱۰۶ ميليارد تومان به فروش رسيد، هم اکنون مجوز افزايش سرمايه صندوق تا ۳۵۰ ميليارد تومان از بورس گرفته شده است و عموم مردم در سراسر کشور مي توانند با مراجعه به شعب بانک پارسيان اقدام به سرمايه گذاري در اين صندوق نمايند.

معاون تامين مالي شرکت تامين سرمايه لوتوس پارسيان در ادامه گفت: با توجه به ترکيب خريداران، ۸۷ درصد سرمايه صندوق از طرف افراد حقيقي و ۱۳ درصد را موسسين و افراد حقوقي تامين کرده اند.

شهر‌آبادي ياد‌آور شد که شرکت لوتوس پارسيان مديريت صندوق را برعهده دارد و بانک پارسيان نيز ضامن نقدشوندگي آن است، يعني سود و اصل پول مردم نزد صندوق کاملا تضمين شده است و حداقل نرخ بازدهي ساليانه آن ۲۰ درصد است که هر سه‌ماه يکبار پرداخت مي‌شود، ضمنا نرخ مزبور روز شمار بوده و در هر زمان قابل برداشت بدون جريمه و شکست است.

شهرآبادي اضافه کرد: پانزدهم آذرماه اولين موعد پرداخت سود اين صندوق بود که براي مدت حدودا ۸۰ روز بيش از چهار و نيم درصد است که بر اين اساس اين سود بيش از پنج درصد براي سه ماه و بيش از بيست درصد براي کل سال خواهد بود.

وي با بيان اين‌که صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري پول را از سرمايه‌گذاران کوچک گرفته و به بخش توليد و صنايع بزرگ منتقل مي‌کنند، گفت: اين صندوق‌ها از جمله زمينه‌هايي هستند که مي‌توانند سرمايه‌هاي سرگردان را جذب کنند، بنابراين لازم است تا مسئولان در جهت توسعه‌ آنها خيلي جدي و سريع اقدام کنند.

شهرآبادي گفت: البته انواع ديگر صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش ساختمان، صندوق قابل معامله در بورس، صندوق چند صندوقي و صندوق پوشش ريسک وجود دارد که هنوز سازمان اوراق بهادار وارد اين موارد نشده، اما براي جذب سرمايه‌ها و نقدينگي، راه‌اندازي اين صندوقها در آينده لازم است.

در خصوص مزاياي صندوق لوتوس پارسيان، وي به «سود هر سه ماه يکبار»، «معاف از ماليات بودن»، « قابليت خريد و فروش در تمام شعب» ، «نقدشوندگي سريع»، «سود از ۲۰ تا ۲۴ درصد» و «عدم پرداخت هزينه خريد و ابطال» اشاره کرد و آنها را از مزيت‌هاي خريد اوراق سرمايه گذاري صندوق لوتوس پارسيان برشمرد و گفت: سرمايه‌گذاران در سراسر کشور مي‌توانند از طريق کليه شعب بانک پارسيان با حداقل يک ميليون تومان اين اوراق را خريداري کنند و بدون آنکه در صف فروش بمانند و يا از سود‌شان کم شود، هر زمان که به پول خود نياز داشتند اوراق را بفروشند که اين مزيتي بالاتر نسبت به خريد سهام مي باشد.

myportal

۱۱ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی