علاقه بازیگر هالیوودی به جواهرات ایرانی

علاقه بازیگر هالیوودی به جواهرات ایرانی

کایرا کریستینا نایتلی در مراسم جوایز اسکار با جواهراتی زیبا ظاهر شد. این هنرمند هالیوودی گردنبند ثریا محمدرضا شاه پهلوی را برگردن نهاد. وی علاقه زیادی به جواهرات ایرانی داشت  این گردنبند را به قیمت بالایی خریداری نمود.

این گردنبند زیبا در دهه ۱۳۳۰زمانی که محمدرضا شاه پهلوی جوان بود، به سفارش او برای همسر دومش ثریا اسفندیاری توسط برند فشن بولگاری طراحی و ساخته شد. بعد از فوت ثریا، اموال او به حراج گذاشته شده و این گردنبند گران‌قیمت و درخشنده بعد از چند سال به دست کیرا نایتلی، ستاره خوش چهره انگلیسی می‌رسد و او در مراسم جوایز اسکار، آن را به گردن خود آویزان می‌کند.

کایرا کریستینا نایتلی (Keira Christina Knightley) در بیست و ششم مارس سال ۱۹۸۵ در شهرک پدینگتون واقع در لندن به دنیا آمد. پدر وی ویل نایتلی بازیگر انگلیسی و مادرش شارمن مک دونالد، بازیگر و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی است. شارمن بنا به علاقه‌اش به کیرا ایوانوا (Kira Ivanova) اسکیت‌باز اهل شوروی سابق، قصد داشت نام دخترش را کیرا بگذارد ولی در ثبت احوال، نام وی به اشتباه کایرا ثبت شد و این اشتباه تا به امروز نیز پابرجا مانده است.

کایرا که دوران کودکیش را در ریچموند سپری کرده، از سه سالگی مورد توجه آژانس‌های استعدادیابی قرار گرفت و در ۶ سالگی در تعدادی از نمایش‌های محلی همچون بعد از ژولیت (After Juliet) نوشته‌ی مادرش و ایالت متحده (United States) نوشته‌ی یان مک شین به ایفای نقش پرداخت. در همین زمان بود که والدین وی متوجه اختلال نارساخوانی در کایرا شدند به طوری که او قادر به خواندن درست کلمات نبود. البته او در ادامه با کمک اطرافیانش و آموزش‌های ویژه هرچند بسیار آهسته و با استفاده از عینک های خاص، موفق به خواندن شد. کایرا در حال حاضر نیز دچار همین مشکلات است. بازی مورد علاقه‌ی وی در کودکی، خانه‌ی عروسکی بود و او در این مقطع، همیشه در حال ساخت چیزهای مختلف بود. خودش مهمترین دلیل بازیگر شدنش را همین موضوع می‌داند. اینکه هیچگاه دست از بازی کردن و ساختن بر نمی‌دارد.

کایرا در ۸ سالگی پس از حضور در چند آگهی تبلیغاتی، با ایفای نقش دختری کوچک در فیلم تلویزیونی جشن سلطنتی (Royal Celebration) به طور رسمی وارد عرصه‌ی بازیگری شد و در ادامه در تعدادی از محصولات تلویزیون بریتانیا همچون جویندگان گنج (The Treasure Seekers)، بازگشت به خانه (Coming Home) و الیور تویست (Oliver Twist) نقش‌های کوچکی را بر عهده گرفت. در همین زمان بود که علی‌رغم میل والدینش، برای حضور در فیلم جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح (Star Wars Episode I: The Phantom Menace) تست داد و به دلیل شباهت ظاهری و بدنیش به ناتالی پورتمن (بازیگر نقش پدمه آمیدالا) برای نقش خدمتکار وی انتخاب شد. شباهت نایتلی و پورتمن با آن گریم‌ها و لباس‌های خاص، به حدی بود که مادر کایرا، در هنگام بازدید از مراحل تصویربرداری کار قادر به تشخیص دخترش نبود.

myportal

۲۵ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی