علی دایی با الهام حمیدی و پوریا پورسرخ

علی دایی با الهام حمیدی و پوریا پورسرخ

علی دایی همراه با دو بازیگر سینما و تلویزیون عکس جالبی گرفته است. وی با هنرمندان ارتباط خوبی دارد و از ورزشکاران علاقه مند به سینما، تئاتر و تلویزیون به شمار می رود.

عکسی جالب از علی دایی در کنار دو بازیگر محبوب سینما الهام حمیدی و پوریا پورسرخ را در ادامه مشاهده می کنید.

علی دایی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ – اردبیل) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران،مربی فوتبال و تجارت‌پیشه و کارآفرین موفق اهل ایران است.
وی همچنین زننده بیشترین گل ملی در جهان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است و در سال ۱۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد.

او با زدن ۱۱۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی هم‌اکنون صاحب رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان است.

دایی سابقه بازی در تیم‌های استقلال اردبیل، تاکسیرانی، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صباباتری و سایپا را دارد.

علی دایی اول فروردین ۱۳۴۸ علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

علی دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال ۱۳۶۷ مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه ۱۳۷۱ از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

ایلنا

myportal

۲۹ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی