بانوی هنرمند مشهور هالیوودی در سمت داوری کن

بانوی هنرمند مشهور هالیوودی در سمت داوری کن

 

کیت بلانشت هنرپیشه مشهور سینمای هالیوود برای ریاست هیات داوران جشنواره کن انتخاب شد. وی  برنده دو جایزه اسکار است و قرار است در ۷۱ مین دوره جشنواره فیلم کن بر داوران نظارت کند.

کیت بلانشت، ستاره استرالیایی سینمای جهان، ریاست هیات داوران هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن را برعهده گرفت.

 , کیت بلانشت، بازیگر برنده دو جایزه اسکار، دوازدهمین زنی است که ریاست هیات داوران جشنواره فیلم کن را برعهده می‌گیرد.

پیر لسکور، رییس‌ جشنواره کن پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک با تیری فرمو، ریاست کیت بلانشت  بر هیات داوران جشنواره کن را اعلام کرد.

انتخاب کیت بلانشت برای ریاست جشنواره کن تا حدودی تحت تاثیر فضای حاکم بر صنعت سینمای جهان به ویژه هالیوود است که از چند ماه پیش با رسوایی‌ هاروی واینستین آغاز شد و پس از آن چهره‌های بسیاری را درگیر کرد. بلانشت یکی از ۳۰۰ چهره‌ سرشناسی است که برای حمایت از زنان و جلوگیری از آزار و اذیت جنسی آن‌ها در محل کار، وارد میدان شده است.

این بازیگر که سال ۲۰۱۴ برای بازی در فیلم «جاسمین غمگین» به کارگردانی وودی آلن برنده اسکار شد،در این باره گفت: «هر مردی در جایگاه قدرت، چه تهیه‌کننده سینما چه رییس جمهور آمریکا که سوءاستفاده از زنان را برای خود مجاز می‌دانند باید مجبور به پاسخگویی شوند.»

بلانشت سال ۲۰۰۵ برای بازی در فیلم «هوانورد» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برنده اسکار بهترین نقش مکمل زن شد و علاوه بر آن در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز را برای بازی در فیلم «من آنجا نیستم» از آن خود کرد.

سال گذشته پدرو آلمودوار کارگردان سرشناس اسپانیایی ریاست هیات داوران جشنواره کن را برعهده داشت. در دوره پیش جشنواره فیلم کن هیات داوران نخل طلایی را به فیلم «میدان» از کشور سوئد اهدا کرد.

خبر آنلاین

myportal

۱۵ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی