آداب و رسوم عروسی در کشور یونان

آداب و رسوم عروسی در کشور یونان

در کشور یونان آداب و رسوم خاصی برای عروسی ها وجود دارد. در کشور یونان عروس خانم نام دوستان مجردش را در کف کفشش می نویسد و اولین نامی که پاک شود عروس بعدی به شمار می رود.

رسم عروس‌های یونانی برای دوستانشان ,  ازدواج و جشن عروسی متداول‌ترین مراسمی است که در تمام نقاط جهان برگزار می‌شود؛زیباترین و مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند در زندگی هر کسی رخ دهد.

اهمیت این تصمیم به حدی است که گاهی افراد برای انتخاب شریک زندگی خود سال‌ها وقت صرف می‌کنند،که همین امر سبب می‌شود برای مهم‌ترین جشن عمرشان سنگ تمام بگذارند.

رسم عروس‌های یونانی برای دوستانشان چیست؟

با توجه به فرهنگ‌های حاکم بر کشور‌های مختلف جهان، رسوم مربوط به این اتفاق هم متفاوت است.
رسم‌هایی جالب و عجیب که همزمان باعث شگفتی و خنده افراد می‌شود.

یونان نیز همچون کشور‌های دیگر جهان، رسومات عجیب خود را دارد که یکی از ان‌ها نوشتن نام دوستان مجرد عروس خانم کف کفش او است. اولین نامی که پاک شود، عروس بعدی اوست. این رسم از دیرباز در یونان اجرا می‌شده است.

تصویر بالا مربوط به این رسم در کشور یونان است.

در یونان عروسها روبنده قرمز و یا زرد داشتند كه نماد آتش بوده است. این روبنده‌ها با رنگهای درخشانشان برای حفظ كردن عروس از دست اجنه ها و ارواح شیاطین استفاده می‌شده است.
همچنین انگشتر الماس نماد قطره‌های اشكهای خدایان بوده است و اعتقاد داشتند كه الماس نشان دهنده شعله های عشق نیز هست.

یك عروس یونانی روز عروسی‌اش همراه خود یك حبه قند می آورده تا مطمئن شود زندگی شیرینی در انتظارش است، البته به جای قند می توانسته با خود گیاه عشقه نیز بیاورد.

لیست جهیزیه عروس

myportal

۲۷ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی