سینماهای کشور عربستان افتتاح شدند

سینماهای کشور عربستان افتتاح شدند

به تازگی خبردارشدیم درب سینماهای عربستان به روی مردم این شهر باز شده است. این کار به دستور ولیعهد عربستان انجام شد. این اتفاق پس از سی و پنج سال رخ داد.

بعد از ۳۵ سال، سینماهای عربستان سعودی دوباره باز شد و زنان و مردان عربستانی به تماشای فیلم در سینما نشستند.

وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان اعلام کرد به سینماها اجازه بازگشایی از ابتدای سال جدید میلادی داده شده است.

این اجازه بعد از ۳۵ سال داده شده است.

دولت عربستان پیش بینی کرده است که تا سال ۱۲ سال آینده، بیش از ۳۰۰ مجموعه سینمای با ۲۰۰۰ پرده در این کشور به بهره‌برداری برسد.

با تغییرات جدید در عربستان، زنان اجازه برای رویدادهایی مثل کنسرت یانی در ریاض یافته‌اند.

در دهه هشتاد میلادی، محافظه کاران این کشور مسلمان به بهانه تهدید فرهنگ و هویت اسلامی فعالیت‌های سینماهای عربستان سعودی را تعطیل کردند.

البته هنوز محافظه کاران مخالف اند اما به نظر می‌رسد ولیعهد عربستان و اصلاحات او بازگشایی سینماها را تسهیل کرده است.

دو ماه پیش عربستان منع رانندگی زنان را برداشت و گفته می‌شود اصلاحات جدید تحت نظر محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ ساله عربستان سعودی صورت گرفته است..

کابینه عربستان روز سه شنبه در جلسه ای که ریاست آن را سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بر عهده داشت با ساختار رسانه ای و دیداری موافقت کرد.

کابینه عربستان با ساختار رسانه ای و دیداری که عواد العواد، وزیر فرهنگ آن را تقدیم کرده بود موافقت کرد که بر اساس آن سالن های سینما در این کشور افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است که عواد بن صالح العواد، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان قبلا گفته بود نهاد ناظر بر صنعت صدا و تصویر کار صدور مجوز برای تاسیس سینماها را آغاز کرده است.

به گفته وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان انتظار می رود اولین سالن های سینما در این کشور در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (اسفند ماه) افتتاح شود.

myportal

۲۷ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی