آموزش بستن تبلیغات در کروم ۶۴ به صورت تصویری

آموزش بستن تبلیغات در کروم ۶۴ به صورت تصویری

گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگر ها در بین کاربران اینترنت در سراسر دنیا می باشد و کاربران سیستم عامل های مختلف مانند اندروید ، لینوکس ، مک و ویندوز در مدت زمان کمی بعد از عرضه این محصول توسط شرکت گوگل به این مرورگر روی آوردند . دلایل بسیاری برای این مهم وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها شاید ظاهر ساده و در عین حال سرعت بسیار بالای این مرورگر باشد . شرکت گوگل با انتشار کروم ۶۴ برای سیستم عامل های مختلف یک قابلیت مهم در آن گنجانده است که شاید باعث محبوبیت بیش از پیش این مرورگر باشد . در این نسخه تبلیغات و پنجره های مزاحم توسط بلوکه کننده قدرتمند این مرورگر بسته خواهد شد . همچنین در ادامه آموزش بستن تبلیغات در کروم را با هم مرور خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

بستن تبلیغات در کروم,کروم 64,مرورگر گوگل کروم

آموزش بستن تبلیغات در کروم ۶۴

نسخه ۶۴ مرورگر کروم برای گوشی های اندرویدی و رایانه های مک، ویندوز و لینوکس عرضه شد و یکی از قابلیت‌های مهم آن بلوکه کننده قدرتمند تبلیغات مزاحم است.

در نسخه موبایلی این مرورگر که تنها از طریق فروشگاه پلی استور در دسترس است کاربران به خوبی می توانند از نمایش پنجره های مزاحم تبلیغاتی جلوگیری کرده و آنها را بلوکه کنند.

این مرورگر که با سیستم عامل iOS هم سازگاری دارد همین خدمات را به کاربران آیفون هم ارائه می دهد. البته کاربران در صورت تمایل می توانند اجازه نمایش پنجره های تبلیغاتی یا pop-up را بدهند.

یکی دیگر از قابلیت های این مرورگر بلوکه کردن وب سایت هایی است که حاوی محتوای ناخواسته هستند. از این طریق می توان جلوی مزاحمت این نوع وب سایت ها را هم گرفت.

نسخه ۶۴ کروم حاوی یک پایگاه داده از وب سایت های مزاحم تبلیغاتی است که با کمک کاربران تکمیل می شود. در این مرورگر تنظیماتی برای بستن صدای وب سایت ها هم در نظر گرفته شده است. تغییر برخی تنظیمات رابط کاربری و ارتقای امنیت از جمله تحولات مرورگر کروم ۶۴ است.

بستن تبلیغات در کروم,کروم 64,مرورگر گوگل کروم

بستن تبلیغات در کروم

گوگل برای رفع مشکلات امنیتی برطرف شده در نسخه تازه کروم ۲۲ هزار دلار جایزه به کارشناسان امنیتی داوطلب پرداخت کرده است.

مرورگر محبوب کاربران حرفه ای دنیای وب یعنی Google Chrome که توانسته است در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به دیگر رقیبان کاربران بسیار زیادی را جذب کند و دلیل اصلی این موفقیت بزرگ شرکت گوگل در رقابت با دیگر شرکت ها سادگی و سرعت بسیار بالای این مرورگر قدرتمند در بارگذاری صفحات وب و همچنین استفاده بسیار کم از منابع سیستم و در نتیجه سرعت بسیار بالای خود نرم افزار می باشد.

Google Chrome در ابتدای راه یک مرورگر بسیار ساده در ظاهر بود که هرآنچه یک کاربر از مرورگر وب میخواست را در خود جای داده بود. امنیت مثال زدنی که گوگل برای هک شدن آن جایزه گذاشت و همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند.

قابلیت جالب و اصلی این نرم افزار که آن را فایرفاکس متمایز میکند این است که در کروم هر TAB باز شدن دارای یک فایل پردازشی است و این باعث می شود که اگر یک صفحه دچار کرش و مشکل شود ، دیگر صفحات بدون مشکل به کار خود ادامه دهند و این یعنی اینکه کروم هیچوقت هنگ نخواهد کرد!

گوگل کروم در مقابل صفحات POP-UP بسیار مقاوم است و تا آنجا که ممکن است این صفحات را بلوک خواهد کرد. گوگل کروم در ابتدای عرصه خود ، بسیار ساده بود و مانند فایرفاکس از افزونه ها سود نمی برد. ولی در نسخه های اخیر گوگل امکان اضافه کردن افزونه ها را نیز فعال کردن و هم اکنون افزونه های بسیار زیادی برای گوگل کروم نوشته شده است.

 

حذف تبلیغات اینترنتی در گوگل کروم

جهت نصب Adblock Plus بر روی مرورگر گوگل کروم نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

مشابه مراحل مرورگر فایرفاکس، بر روی منوی گوگل کروم در گوشه ی سمت راست کلیک کنید. سپس از ساب منوی More Tools، گزینه ی Extensions را انتخاب کنید:

بستن تبلیغات در کروم,کروم 64,مرورگر گوگل کروم

در صفحه ای که باز می شود، به آخر صفحه اسکرول کرده و بر روی Get more extensions کلیک کنید تا به صفحه ی کروم استور وارد شوید:

بستن تبلیغات در کروم,کروم 64,مرورگر گوگل کروم

در اینجا، در کادر جستجوی سمت چپ، عبارت “Adblock Plus” را جستجو کنید. پس از آن، از میان گزینه های فیلتر زیر آن، گزینه ی Extensions را انتخاب کنید. اکنون می توانید Adblock Plus را به عنوان اولین نتیجه ی جستجو مشاهده کنید. با انتخاب گزینه ی ADD TO CHROME، این افزونه بر روی گوگل کروم نصب می شود:

بستن تبلیغات در کروم,کروم 64,مرورگر گوگل کروم

بدین ترتیب، دیگر رنگ تبلیغات را بر روی مرورگرهای خود مشاهده نخواهید کرد و می توانید با اعصابی آرام، به مرور صفحات وب بپردازید.

myportal

۱۰ بهمن ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی