تلگرام اکس Telegram X امنیتی فراتر از انتظار + دانلود تلگرام X ایکس

تلگرام اکس Telegram X امنیتی فراتر از انتظار + دانلود تلگرام X ایکس

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

در حال حاضر تلگرام محبوب ترین پیام رسان در کشور محسوب می شود و در جدیدترین خبرها، نسخه ای تازه از تلگرام با نام تلگرام اکس ( Telegram X ) منتشر شده است که گویی از لحاظ امنیت بسیار بهتر از تلگرام فعلی است. اصلاً تلگرام اکس یک تلگرام غیر رسمی بود که پس از چندی توسط پاول دورف به صورت رسمی رونمایی شد.

تلگرام ایکس Telegram X

در سال ۲۰۱۵ پاول دورف چالشی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ایجاد کرد که بتوانند با ایجاد تغییرات در سورس برنامه، ویرایشات خود را انجام دهند و تلگرام های غیر رسمی عرضه کنند. بعد از بررسی تمامی تلگرام های غیر رسمی عرضه شده، تلگرامی به نام چلگرام Challegram که ساخته ویاچسلاو کریلوف بود، به عنوان بهترین تلگرام غیر رسمی انتخاب شد.

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

عبارت Challegram از دو عبارت Telegram و Challenge گرفته شده و معنای چالش تلگرام را می رساند ؛ مدتی پیش بود که این نسخه با نام تلگرام اکس ( Telegram X ) در اختیار کاربران IOS قرار گرفت و حال برای اندروید نیز منتشر شده است.

تلگرام اکس یا تلگرام معمولی

همانطور که گفته شد، این نسخه از تلگرام یعنی تلگرام ایکس ، غیر رسمی بود و پاول دورف نسخه های غیر رسمی را تایید نمی کرد اما تلگرام X از طرف پاول دورف و تیمش تایید شده و از لحاظ امنیتی ایرادی به آن وارد نیست. مسئله بعدی، سرعت بالاتر این پیام‌ رسان است؛ چیزی که دلیل آن برنامه‌نویسی شدن با زبان Swift عنوان شده است.

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

طبق تجربه می‌توانیم بگوییم که تلگرام ایکس چند میلی‌ثانیه در هر پیام سریع‌تر از تلگرام معمولی است. البته سرعت بیشتر این نسخه، تنها مختص رسیدن پیام‌ها نیست و Telegram X در همه بخش‌ها (به جز باز کردن گالری برای ارسال عکس) سریع‌تر از تلگرام معمولی عمل می‌کند. جدا از سرعت بیشتر این نسخه از تلگرام، رابط کاربری آن هم برای کاربران به نحوی تغییر یاقته تا سرعت کار کردن با آن را افزایش دهد. برای مثال، شما می‌توانید با کشیدن یک پیام به سمت راست آن را Share کنید و یا با کشیدن آن پیام به سمت چپ، به آن Reply دهید. با تمام این تفاسیر، اسکلت تلگرام اکس تغییر چندانی با تلگرام اصلی ندارد.

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

تفاوت دیگری که وجود دارد در ظاهر و تم اپلیکیشن است ، به گونه ای که در تلگرام اکس می توانید تم شب و روز را انتخاب کنید و به حالت دارک مود بروید. پیام‌ها می‌توانند با شکل همیشگی ارسال شوند یا این که بنا به تمایل کاربر، قاب اطراف پیام‌ها از بین برود که به نظر نگارنده ( پرتال دکتر سلام ) این مسئله چندان جالب نیست ، شاید با گذر زمان به آن عادت کنید.

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

ویژگی جذابی که در بالا به آن اشاره کردیم ، حالت شب خودکار است که با فعال کردن آن، هر زمان که به یک محیط تاریک بروید؛ به صورت خودکار تلگرام ایکس به تم تاریک تغییر پیدا می کند.

تلگرام ایکس,تلگرام اکس,تلگرام X,دانلود Telegram X

ویژگی های تلگرام اکس در یک نگاه

جدیدترین نسخه تلگرام یعنی تلگرام X با امکانات جدید به صورت رسمی رونمایی شده است که این ویژگی ها در یک قاب عبارتند از :

ویژگی های تلگرام اکس,مزایای تلگرام x,تلگرام ایکس

مصرف باتری بهینه تر / ظاهری متفاوت و سریع / بزرگتر شدن کادر پیام ها و عکس ها برای خوانایی بهتر / پخش شناور ویدیو / سوایپ کردن پیام ها / حذف کادر دور پیام ها / حذف آیکون میوت / تماشای پیش نمایش چت ها / طراحی جدید موزیک پلیر و . . .

دانلود تلگرام اکس Telegram X

جهت دانلود تلگرام اکس برای اندروید و آی او اس بر روی لینک های زیر کلیک کنید. توجه داشته باشید که آخرین نسخه و جدیدترین ورژن تلگرام X برای دانلود قرار گرفته است.

دانلود تلگرام اکس

دانلود تلگرام اکس

محمد امین اکرمی

۱۲ بهمن ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی