میانگین قیمت آجیل شب عید / تاثیر دلار بر گرانی آجیل شب عید

میانگین قیمت آجیل شب عید / تاثیر دلار بر گرانی آجیل شب عید

قیمت آجیل شب عید,قیمت آجیل شب عید 97,آجیل شب عید چند است

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ضمن بیان اینکه هیچگونه کمبود آجیل برای شب عید وجود ندارد، قیمت میانگین آجیل شب عید را نیز گفت و این قیمت کیلویی ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان است. از آنجا که بازار آجیل یک بازار فصلی است ؛ الان پر رونق شده است اما مشکلی از نظر عرضه به مردم وجود ندارد.

دلیل این میانگین قیمتی ۳۵ تا ۶۰ هزار تومانی تنوع، کیفیت و کمیت آجیل در بازار است و نمی توان قیمت دقیقی برای هر کیلوگرم از این محصول در بازار اعلام کرد. از سوی دیگر نیز آجیل و خشکبار قیمت مصوبی ندارد، اما ناظران و بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های نظارتی دائما بازار این محصول را به ویژه‌ در این ایام رصد خواهند کرد و با تخلفات و گران فروشی های احتمالی نیز برخورد می‌کنند.

قیمت آجیل شب عید,قیمت آجیل شب عید 97,آجیل شب عید چند است

در نمایشگاه‌های بهاره نیز که هم اکنون در پنج نقطه از تهران و بسیاری از شهرستان‌ها در حال‌ برگزاری است آجیل و خشکبار نیز با کیفیت مناسب عرضه می‌شود که برای این نمایشگاه‌ها در پایتخت قیمت کیلویی ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان نیز در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند نیاز شب عید خود را از این نمایشگاه ها تامین کنند، چرا که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

همچنین دستگاه‌های نظارتی تمرکز بسیار بالایی روی بازار آجیل و خشکبار به ویژه‌ در این ایام دارند و اتحادیه نیز در کنار بازرسان دیگر دستگاه‌های نظارتی دائما این بازار را رصد می‌کند، اما اگر مردم شکایتی از وضعیت این محصول یا واحدهای صنفی فروشنده آن داشتند می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن “۰۲۱۳۳۱۱۲۳۱۳ ” تماس بگیرند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

قیمت آجیل شب عید

محمد امین اکرمی

۱۲ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی