استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن به سادگی و بدون معطلی

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن به سادگی و بدون معطلی

استعلام خلافی خودرو,پرداخت خلافی خودرو,روش استعلام خلافی خودرو

تا مدتی پیش استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن یکی از کارهای زمان بر بوده و باید حتی تا چند روز برای پرداخت خلافی خودروی خود منتظر می ماندید. اما در حال حاضر می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی خلافی خودروی خود را استعلام کرده و آن را پرداخت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل تمامی روش های استعلام خلافی خودرو را برای تان توضیح دهیم.

یکی از روش های پرداخت خلافی خودرو مراجعه به سایت پلیس راهور است. شما باید به این سایت مراجعه کرده و گزینه خدمات را کلیک کنید. با کلیک کردن بر روی این گزینه، خدمات قابل ارائه در این سایت شامل استعلام تصادفات رانندگی، نمره منفی گواهینامه و میزان تخلفات رانندگی، پرداخت الکترونیکی جرایم (منظور جرایمی است که برایشان شناسه قبض و پرداخت دارید) و یا ویرایش اطلاعات مالک خودرو است.

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن از طریق مراجعه به سایت پلیس راهور

یکی از نکات جذاب در سایت پلیس راهور این است که می توانید جریمه های خود را انتخاب کرده و همگی یا تعدادی از آن ها را پرداخت نمایید.

برای استعلام میزان خلافی خودرو می‌توانید پس از مراجعه به قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی، با وارد نمودن شماره بارکد پستی (که محل آن در کارت خودرو مشخص شده است) در کادر مورد نظر، از میزان تخلفات رانندگی به همراه محل انجام تخلف و تاریخ و زمان دقیق آن با خبر شوید.

در صورتی‌ که تمایل داشته باشید تا از طریق تلفن همراه از میزان خلافی خودروی خود با خبر شوید، می‌توانید با ارسال شماره هفده رقمی VIN خودرو (که در پشت کارت ماشین درج شده است) به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ مبلغ خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

استعلام خلافی خودرو,پرداخت خلافی خودرو,روش استعلام خلافی خودرو

این در حالیست که افراد می‌توانند تا با به همراه داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و از مبلغ خلافی خودروی خود مطلع شوند. لازم به ذکر است افرادی که مبلغ خلافی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، می‌بایست به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند. (تعرفه اجرائیات برای استعلام خلافی خودرو از مراکز پلیس ۱۰+، ۳۰،۰۰۰ ریال است.)

روش دوم پرداخت خلافی خودرو / کد USSD

در گوشی خود کد *۱۱۰# را شماره گیری نمایید و پس از مشاهده خلافی خودرو می توانید به راحتی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. مدل گوشی و سیستم عامل آن مهم نیست و فقط نیاز به باز کردن شماره های گوشی خود دارید.

بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +۱۰، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد ۲ یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو

محمد امین اکرمی

۱۶ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی