جزئیات واکنش بهزیستی به تخریب خانه معلولان ارومیه ای چه بود؟

جزئیات واکنش بهزیستی به تخریب خانه معلولان ارومیه ای چه بود؟

جزئیات واکنش بهزیستی به تخریب خانه معلولان ارومیه ای چه بود؟

خبر جدیدی که واقعا ما را بهت زده کرده است، تخریب خانه معلولان ارومیه ای بوده است که واقعا به هر دلیل و توجیهی کار بسیار نابخردانه ای است و هیچ گونه توجیهی نمی توان برای آن اورد. این خانه که در آن سه معلول زندگی می کرده است، توسط شهرداری ارومیه تخریب شده است.

در این خانه مادر معلول و دو فرزندش که آن ها نیز معلولیت جسمانی داشته اند، زندگی می کنند و در پی این اتفاق، سازمان بهزیستی واکنش به حقی نشان داده است و عنوان کرده ماجرا را پیگیری خواهد کرد.

انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در واکنش به این کار شهرداری ارومیه گفت: اخیراً لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان را در مجلس تصویب کردیم و این قانون در بندهای خود تکالیف زیادی را برای سازمان‌های مختلف در راستای حمایت از مسکن، اشتغال، مناسب‌سازی اماکن، تحصیل و آتیه معلولان درنظر گرفته که شاید بهترین عیدی برای معلولین عزیز کشور باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: اما شنیدن شیوه اقدام شهرداری ارومیه در تخریب منزل مسکونی یک خانواده ۳ معلولی آن در هم در آستانه سال جدید، با هر توجیهی نهایت بی‌تدبیری و مغایر با اصول شرع و اخلاق اسلامی است.

وی ضمن نکوهش شیوه چنین اقدامی، دستور بررسی ابعاد و دلایل موضوع در کمترین زمان و همچنین حل مشکل سرپناه این خانواده را داد و در پایان یادآور شد: از مسئولان قضایی نیز پیگیری حقوقی ماجرا را انجام خواهیم داد. امیدوارم که مسئولین بخش‌های مختلف کشور، محدودیت‌های قشر معلول را درک کرده و با مشکلات آنها با تدبیر و هماهنگی برخورد کنند و دیگر شاهد تکرار چنین وقایعی در کشور نباشیم.

این در حالیست که شهردار ارومیه ضمن رد صحت خبر ” تخریب منزل خانواده معلول “، گفته است: خبر تخریب منزل مسکونی توسط مامورین پیشگیری با وجود سکونت معلولین در آن خانه صحت ندارد و معلولین در منزل دیگری در همسایگی آن خانه تخریبی ساکن هستند.

به گفته شهردار ارومیه تصویربرداری از معلولین پس از تخریب منزل توسط پیمانکار خلافکار انجام شده و وی در نقشه ای دور از اخلاق با اوردن معلولین از منزل دیگری که در آن سکونت داشتند به محل و اقدام به تصویر برداری از حالات مختلف آن معلولان اقدام به مظلوم نمایی در کانال های تلگرامی و تهییج احساسات شهروندان کرده است. هرچند کار مامورین در چارچوب انجام وظایفشان بود اما میتوانستند با سعه صدر اقدام و خانواده را برای اخذ مجوز به شهرداری مربوطه هدایت نمایند.

واکنش بهزیستی به تخریب خانه معلولان ارومیه ای

محمد امین اکرمی

۱۹ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی