ترتیب ماه های میلادی چیست؟ ماه های میلادی با معادل فارسی آن

ترتیب ماه های میلادی چیست؟ ماه های میلادی با معادل فارسی آن

ترتیب ماه های میلادی,ترتيب ماه هاي ميلادي چيست,ماه های میلادی به ترتیب

اگر شما هم این سوال برای تان پیش آمده باشد که ترتیب ماه های میلادی چگونه است؟ آیا با ماه های شمسی متقارن است؟ در این مطلب در ابتدا ماه های میلادی به ترتیب شماره را با هم مرور می کنیم ؛ سپس تقارن این ماه ها را با ماه های شمسی مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین تعداد روزهای هر ماه میلادی را نیز به شما خواهیم گفت.

ماه های تقویم میلادی به ترتیب عبارتند از : ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، مه، ژوئن، ژوئیه، اوت (آگست)، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر. همچنین ماه های میلادی به انگلیسی را در زیر بخوانید :

January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December

تلفظ ماه های میلادی در زبان فارسی به گونه ای متفاوت است. تلفظ اصلی هر ماه میلادی طبق نوشته های ذیل می باشد :

ژانویه به صورت جَنیوری تلفظ می شود. فوریه به صورت فِبروری تلفظ می شود. مارس به صورت مارچ تلفظ می شود. آوریل به صورت آپریل تلفظ می شود. می به صورت مِی تلفظ می شود.

ژوئن به صورت جون تلفظ می شود. ژولای به صورت جولای تلفظ می شود. آگوست به صورت آگِست یا آگوست تلفظ می شود. سپتامبر به صورت سِپتِمبر تلفظ می شود. اکتبر به صورت آکتُبر یا اکتُبر تلفظ می شود. نوامبر به صورت نوِمبر تلفظ می شود. دسامبر به صورت دسِمبر تلفظ می شود.

ماه های میلادی با کدام ماه شمسی متقارن هستند؟

ژانویه با دی ماه متقارن است. فوریه با بهمن ماه متقارن است. مارس با اسفند ماه متقارن است. آوریل با فروردین ماه متقارن است. می با اردیبهشت ماه متقارن است. ژوئن با خرداد ماه متقارن است.

ژولای با تیر ماه متقارن است. آگوست با مرداد ماه متقارن است. سپتامبر با شهریور ماه متقارن است. اکتبر با مهر ماه متقارن است. نوامبر با آبان ماه متقارن است. دسامبر با آذر ماه متقارن است.

ترتیب ماه های میلادی

محمد امین اکرمی

۲۴ فروردین ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی