تاریخ شروع ماه رمضان ۹۷ / تاریخ دقیق اول ماه رمضان ۹۷ ماه مبارک

تاریخ شروع ماه رمضان ۹۷ / تاریخ دقیق ماه رمضان ۹۷ ماه مبارک

تاریخ شروع ماه رمضان 97,تاریخ دقیق ماه رمضان 97, تاریخ ماه رمضان 97

اولین روز ماه مبارک رمضان در سال ۹۷ اواخر اردیبهشت ماه می باشد و تا اواخر خرداد ماه نیز به طول خواهد انجامید. در ادامه تاریخ دقیق ماه رمضان ۹۷ را بررسی خواهیم کرد و حلول این ماه مبارک را گرامی خواهیم داشت.

روز اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۹ قمری ، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷ مصادف با ۱۷ می ۲۰۱۸ می باشد و طبق تقویم جمعه ۲۵ خرداد ۹۷ روز عید فطر می باشد.

رَمَضان یا رَمَضان‌المُبارَک نام نهمین ماه سال قمری که روزه در آن بر مسلمانان واجب است. بنا بر برخی آیات، قرآن در این ماه و در شب قدر نازل شده است. این ماه تنها ماهی است که نام آن به صراحت در قرآن کریم آمده و گرامی داشته شده است.

این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین عبادت‌های این ماه، تلاوت قرآن، اِحیای شبهای قدر (شب زنده‌داری)، دعا و استغفار، افطاری‌دادن و کمک به نیازمندان است. حضرت علی(ع)، نخستین امام شیعیان در بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسیده است.

برخی احادیث، ماه رمضان را همیشه سی روزه دانسته و گروهی از فقهای قدیم بدان قائل بودند اما در مقابل، بعضی روایات بیان می‌کند که ماه رمضان همچون دیگر ماه‌ها در نوسان است؛ می‌تواند ۲۹ یا ۳۰ روزه باشد. بیشتر فقها قائل به این دیدگاه‌اند.

مناسبت های ماه رمضان ۹۷

اعلام ولایتعهدی امام رضا (ع) (۷ رمضان ۲۵۱ق)
درگذشت حضرت خدیجه (۱۰ رمضان ۱۰بعثت)
ولادت امام حسن مجتبی(ع) (۱۵ رمضان ۳ق)
غزوه بدر (۱۷ رمضان ۲ق)
شب قدر و نزول قرآن (شب ۱۹ رمضان یا ۲۱ رمضان یا ۲۳ رمضان ۱ بعثت)
فتح مکه (۲۰ رمضان ۸ق)
شهادت امام علی(ع) (۲۱ رمضان ۴۰ق)

تاریخ شروع ماه رمضان ۹۷

محمد امین اکرمی

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی