فیلم مستند بدون فیلتر شبکه سه از ماتریکس تا داعش در تلگرام

فیلم مستند بدون فیلتر شبکه ۳ از ماتریکس تا داعش در تلگرام

مستند بدون فیلتر,فیلم مستند بدون فیلتر,مستند بدون فیلتر شبکه سه

مستند بدون فیلتر که از شبکه سه سیما در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۷ در ساعت ۲۲:۳۰ پخش شد و ۳۲ دقیقه بود، در مرکز بسیج صدا و سیما تهیه شده است. در مستند بدون فیلتر شبکه سه به طور کلی از ابتدا تا انتهای تلگرام روایت می شود.

این مستند از زمانی که وایبر به پر مخاطب ترین پیام رسان در بین ایرانی ها تبدیل شده بود و پس از مدتی که با اختلال مواجه شد و مردم به دنبال کوچ به پیام رسان دیگری بودند و تلگرام ظاهر می شود، می پردازد.

نکته جالب این مستند اینجاست که نوع پوشش پاول دورف را نیز مورد بررسی قرار می دهد و می گوید از زمانی که تلگرام به میان آمد نوع پوشش و لباس پاول دورف همانند شخصیت قهرمانی ماتریکس شد. چراکه ماتریکس انسان ها را از وجود ربات ها نجات داد!

مستند بدون فیلتر,فیلم مستند بدون فیلتر,مستند بدون فیلتر شبکه سه

پس از آن به کانال های کینگ که محتوای مستهجن را در تلگرام منتشر می کردند را مورد بررسی قرار می دهد. جالب اینجاست که در کانال های کینگ باید اکانت ویژه خریداری می شد تا کاربر به محتوای غیر اخلاقی دسترسی پیدا می کرد. اما حال با وجود فیلتر تلگرام و هجوم کاربران ایرانی به فیلترشکن ها، دسترسی به محتوای غیر اخلاقی در اینترنت راحت تر شده و حتی یک کودک نیز می تواند به این پلیدی ها دسترسی داشته باشد.

سپس ارتباط داعش از طریق محتوای رمز نگاری شده در تلگرام مورد بررسی قرار گرفت و جابجایی مداوم مدیر تلگرام از این کشور به آن کشور و تحت تعقیب قرار گرفتن وی در کشور روسیه ، با واکنش های مختلفی از طرف کاربران و وزیر ارتباطات روبرو شده است که توئیت آقای جهرمی را در ادامه می خوانید :

مستند بدون فیلتر,فیلم مستند بدون فیلتر,مستند بدون فیلتر شبکه سه

توئیت جالب وزیر ارتباطات به دلیل این بود که مستند بدون فیلتر دلیل استقبال کاربران ایرانی از تلگرام را افزایش پهنای باند اینترنت ایران عنوان کرد. امیدواریم این مطلب در پرتال دکتر سلام مورد توجه شما خوبان قرار گرفته باشد.

مستند بدون فیلتر شبکه سه

دانلود تلگرام طلایی

محمد امین اکرمی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی