thumb_COLOURBOX6811077
در این مطلب برخی توصیه های مهم را برای زنان شاغل آورده ایم و راهکارهای جالبی  در مورد شاغل بودن آنان بیان کرده ایم نحوه برخورد آنان با کارفرما و رسیدگی به زندگی شخصی و خانواده برای یک زن شاغل بسیار حائز اهمیت است!

خودتان را بگذارید جای کارفرما. او چرا باید شما را استخدام کند؟ برای اضافه کاری ممکن است همسرتان اجازه ندهد، گاهی ممکن است باردار باشید و حال کار کردن نداشته باشد و گاهی دیگر در مرخصی بارداری به سر برید. گاهی به خاطر بیماری فرزندتان باید کار را ترک کنید و زمانی خودتان در وضعیتی هستید که نمی‌توانید کار کنید و باید مرخصی بگیرید.
شما حتی برای بیماری همسرتان نیز ناچارید مرخصی بگیرید، کاری که یک مرد بندرت انجام می‌دهد.
می بینید که شما موقعیت خطرناکی به عنوان یک زن شاغل دارید. پس یا باید حقوق کمی بگیرید، یا کارفرما به طریقی برای استخدام شما تشویق شود یا باید در محل کار مثل الماس بدرخشید.
اگر گزینه سوم را انتخاب کرده‌اید بیایید چند راهکار ساده را با هم مرور کنیم:
درست است که همکاران مردتان مشغول گپ و گفت دوستانه‌اند و واقعا مثل شما کار نمی‌کنند، اما فراموش نکنید جامعه به کار آنها اولویت می‌دهد پس کمی بیشتر از وظیفه استاندارد خود کار کنید تا بیشتر به چشم بیایید.
اگر نمی‌توانید زمان بیشتری در اداره یا کارگاه بمانید، سعی کنید راندمان کار خود را بالا ببرید و با کیفیت بیشتری کار کنید. همه مدیران زن اذعان می‌دارند که گاه چند برابر همتایان مرد خود کار آمدی نشان داده‌اند.
دست‌کم دو ساعت در هفته را برای یادگیری چیزهای جدید اختصاص دهید. فراگرفتن چیزهای جدید باعث می‌شود در امور دست بالا را داشته باشید.
سعی کنید تاثیرگذار و دارای ارتباطات موثر باشید. طوری که ارباب رجوع شما را در ذهن خود حک کند و هر کس به شما مراجعه می‌کند نامتان را فراموش نکند.
ظاهر مرتب را فراموش نکنید. مرتب بودن و آراسته بودن، الزاما آرایش داشتن نیست. منظور رعایت نظم، فرم شکیل اداری، مزین بودن به اخلاق حسنه و خلق نیکو و یک کلام ارائه یک خانم تمام‌‌عیار شاغل است که با ظاهری مرتب و متشخص ظاهر می‌شود. قبل از این‌که مدیر شوید، ظاهر خود را مدیریت کنید.
و نکته آخر این‌که محیط کار جای امنی نیست. چندان به دیگران اعتماد نکنید، یک همکار زن موفق همواره زیر ذره‌بین است و گاه خانم‌های همکار هم مدیران مرد را به مدیر زن ترجیح می‌دهند. پس اسرار و رموز کار خود را در هر نشست و برخاست و نزد هر کسی نگویید. از کسی بدگویی نکنید و محل کار را با دوره‌های دوستانه اشتباه نگیرید و بهانه دست رقبای خود ندهید.yjc