محققان به مدت دو هفته، از دانشجویانی که اهل بازی های رایانه ای نبودند درخواست کردند تا به مدت ۳۰ دقیقه در روز بازی های سه بعدی یا دو بعدی انجام دهند.
قبل و بعد از این دوره دو هفته، از دانشجویان تست حافظه به عمل آمد. دانشجویانی که بازی سه بعدی انجام داده بودند در مقایسه با افرادی که بازی های دوبعدی انجام داده بودند، در انجام تست حافظه بهتر عمل کردند.
عملکرد حافظه افرادی که بازی های سه بعدی انجام داده بودند ۱۲ درصد بهبود یافته بود؛ معمولا در سنین بین ۴۵ تا ۷۰ سال همین میزان کاهش در حافظه افراد دیده می شود.
استارک در این باره می افزاید: «اول اینکه بازی های سه بعدی، در مقایسه با بازی های دو بعدی، کمی مطالب بیشتری دارند و اطلاعات سه بعدی بیشتری در آن یافت می شود. دوم اینکه بازی های سه بعدی پیچیده تر بوده و اطلاعات بیشتری برای یادگیری ارائه می دهند.»