بسیاری از معلمان ممتاز آگاهی چندانی از مسائل بهداشت روانی کودکان ندارند. آنان فاقد دانش، شناخت و مهارت های لازم برای مقابله با مسائل بهداشت روانی هستند. گاهی حتی معلمان بسیار با تجربه هم در هنگام برخورد با این شاگردان احساس ناتوانی می کنند. آن ها ممکن است نسبت به روشی که باید در برخورد با این کودکان داشته باشند مطمئن نباشند یا نگران باشند هر کار که انجام دهند مشکلات آنان را تشدید نماید. این گیر در برخی از مواقع به خاطر بی میلی متخصصان بهداشت جهت ارائه اطلاعات به معلمان و ناتوانی آن ها در درک محدودیت هایی که معلمان ضمن کار با این کودکان در مدارس معمولی دارند، تشدید می شود. نکته مهم آن است که باید معلمان دانش و درک و فهم بیشتری از مشکلات بهداشت روانی کودکان داشته باشند و از راهبردهای بالقوه برای مقابله با چنین مشکلاتی نیز آگاهی داشته باشند. معلمان با افزایش دانش، کارآموزی و تجربه می توانند به بهبود بهداشت روانی شاگردان بسیار کمک کنند.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد