learning1

مشکلات مربوط به بهداشت روانی کودکان در انزوا قابل کنترل نیست. این مشکلات ممکن است در محیط مدرسه خود را نشان دهند و تجربه حاکی از آن است که والدین در گام اول برای کمک به کودکان اغلب از معلمان یاری می جویند. برای مراکز خدمات اصلی مانند مدرسه ها، کمک کردن به این کودکان به دلیل رابطه ای که با آن ها ایجاد کرده اند سهولت دسترسی به منابع کمکی یا شدید نبودن مشکل آن ها در حدی که ارجاع به مراکز خدمات تخصصی را بطلبند، می تواند آسان تر باشد. به همین دلیل معلمان اغلب خود را در خط مقدم مقابله با این مشکلات می یابند. افزایش قابل ملاحظه مشکلات مربوط به بهداشت روانی در کودکان و نوجوانان سبب شده است که بخش خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان به سختی بتواند از پس مشکلات حاصل برآید و منابع تخصصی آن تحت تنش قرار گرفته است. قطع خدمات فهرست انتظار طولانی و تاخیر در اراع این کودکان به منابع مربوطه اموری شایع هستند. بسیاری از کودکانی که دچار مشکلات بهداشت روانی هستند با خدمات تخصصی و افراد متخصصی که در مدرسه مستقیما با کودکان و نوجوانان کار می کنند، تماس پیدا نمی کنند و ناچار به درگیر شدن با مشکلات خود در جامعه می شوند. به علاوه پیشبرد سطح بهداشت روانی کودکان در محیط های مختلف از جمله در مدارس لازم است زیرا مدرسه و عوامل تربیتی می توانند بر رشد و بهزیستی هیجانی کودکان موثر باشند.

 

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد