psy

تشخیص این که کودک از چه هنگامی از مشکلات بهداشت روانی رنج می برد همیشه آسان نیست اما با داشتن دانش، درک و حمایت لازم معلمان می توانند در خط مقدم تشخیص، حمایت حمایت و ارجاع به سایر خدمات در این زمینه عمل کنند. معلمان نسبت به علائم مشکلات بهداشت روانی هوشیار بوده و آگاهی آن ها از دامنه پیچیده عوامل ایجاد کننده این مشکلات بخش جدایی ناپذیر مراقبت آن ها در این مورد است. نکته مهم این است که آن ها بدانند که چه وقت و چگونه کودکان را به خدمات بهداشت روانی ارجاع دهند. تحققات نشان داده است که بسیاری از معلمان در تشخیص و تمایز کودکان دچار این نوع مشکلات، مسئله دارند و آن قدر که لازم است زود آن ها را تشخیص نمی دهند. به علاوه پاسخ های معلمان در این شرایط می تواند وضعیت را برای کودکان بدتر کند. پیشنهاد شده است که برای کمک به معلمان در این زمینه آزمون های غربال کننده جاری اجرا شود. باکستر در این زمینه اظهار می دارد:
«به نظر می رسد که مدارس، با مخاطبان دربند خود و بافت غیر بدنام کننده ای که دارند و با پوششی که به کل جمعیت داده اند به گذرگاه کاملی برای آنچه که می تواند پاسخ موثری از لحاظ هزینه برای هدف های بنیاد بهداشت روانی در جهت بهبود بهداشت روانی کودکان و نیز بزرگسالان باشد تبدیل شده اند.»

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد