امروزه نیاز مبرمی به افزایش آگاهی و شناخت معلمان نسبت به مشکلات بهداشت روانی شاگردان و توسعه تخصصی در این حوزه به وجود آمده است بنیاد بهداشت روانی نیز از این دیدگاه حمایت می کند و چند مولفه عملی موثر را برای مداخله زودهنگام در مورد کودکان در معرض خطر رشد مشکلات روانی در مدارس توصیه کرده است که از جمله به قرار زیرند:
1- تشخیص و ارزیابی زود هنگام
2- کار کردن با خانواده و هم چنین کودکان
3- همکاری بین سازمانی، بخصوص با مراکز بهداشتی
4- آموزش کادر اجرایی در مدارس برای امور بهداشت روانی
5- اتخاذ یک رویکرد منعطف، شامل مشاوره با متخصصان بهداشت روانی و هم چنین مداخله مستقیم از طریق خدمات روانشناسی تربیتی
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد